beugell pijn

ik heb sinds net een vaste beugel, en het doet harstikke zeer. ik heb al een asprientje gehad ofzoiets maar dat helpt niet. weten jullie anderen dingen waarmee de pijn minder wordt?

Oh dat is klote had ik ook :’)
Niets hards eten, en de pijn gewoon proberen te negeren na een tijdje sta je er niet meer bij stil

Ik denk niet dat hier goeie middeltjes voor zijn. even de ortho bellen morgen.

Kauwgom kauwen!
Dat heeft mij bij geholpen, het doet eerst heel veel pijn maar je tanden zullen er aan moet wennen door te eten

ik ken dat gevoel maar al te goed, maar je kunt er verder niet heel veel aan doen dan gewoon even doorbijten (heheh). Beugels doen nou eenmaal pijn…

Dit had ik ook toen ik mijn beugel kreeg, echt verschrikkelijk! Het liefst zou je hem er gewoon met een schaar uit willen mollen. Gewoon even flink zijn en de komende dagen afleiding zoeken helpt dan het beste. Je krijgt er een stralende lach voor terug! Sterkte meis.

Eerste 2 dagen doen altijd pijn bij 't aandraaien. Gewoon geduld hebben en leven op vloeibare eten…

Nah, zinloos want die pijn zorgt ervoor dat je tanden uiteindelijk beter/mooier worden en dat is het doel van de ortho, die kan daar niets aan doen.

OT: Gewoon aspirientjes als het ondraaglijk is, meestal zakt het na een paar dagen wel af, tot ze iets veranderen, dan doet het weer zeer :’) Verder gewoon zacht voedsel eten enz.

Gewoon wennen, het wordt vanzelf minder:)

Lijkt me eigenlijk wel. het is niet goed dat ze er last van heeft, dan kan de ortho daar vast wel wat aan veranderen. lijkt mij.

Ik had er ook erge last van. Dat is redelijk normaal.

Ik heb mijn beugel nu al 4 jaar, maar om de maand gaan ze hem weer strakker trekken, dus dan heb je er ongeveer 3 dagen last van. Als je beugel erín wordt gezet dan heb je er wel een weekje last van. Zaxht voedsel eten, paracetamollen slikken en het negeren door iets leuks te gaan doen (:

Dan niet

Ik ben trouwens net ook naar de ortho geweest en heb nu ook klotepijnen in mijn mond.

okee dankjee