Beugel

Beste mensen , ik wilde heel graag mijn tanden recht hebben en besloot om een beugel te dragen . Dacht paar maanden en ik ben klaar . ik draag het nu ruim 1,5 jaar . Als ik de ortho vraag hoe lang nog ? Glimlacht hij alleen en zegt geduld het komt allemaal goed ! Echter ik kan jullie niet vertellen hoe erg ik mij voel sinds ik het draag en het ergste van alles ik moet 2 elastiekjes dragen die heel duidelijk zichtbaar zijn. Zelfs kinderen kijken me raar aan en sommige vragen gewoon wat ik ik mijn mond heb dat ik op een vampier lijk :flushed: Nooit gedacht dat ik een gecompliceerde gebit heb ! Ortho zegt van wel , dat het mooier zou zijn als mijn onder tanden beetje naar voren komen ( overbeet ) mijn tanden zijn mooi recht , nooit heeft iemand iets gezegd over overbeet of wat dan ook . Mijn kaak ziet er ook heel normaal uit . Simpel gezegd ik zie er heel normaal uit en in juni word ik 40 :grin: Echt geen zin om met een zo n lelijk ding te lopen en ik heb altijd pijn aan de Punt van mijn tong en vaak irritaties door de slotjes . Ik wil de beugel niet meer maar ik durf het niet te vragen aan de ortho , ik heb t gevoel dat hij mij niet serieus neemt omdat ik in het begin al begon te zeuren dat ik zsm van de beugel af wil . Zijn nu 1,5 jaar later en ik ben elke dag aan het stressen omdat ik het gewoon echt niet meer wil dragen . Mijn tanden kunnen niet terug naar voorheen want tegenwoordig zijn er methoden ( spalkje , nacht beugel ) … Mensen wat moet ik nu ? :relieved::relieved:

Als je echt niet meer wilt, dan kun je de orthodontist vragen om hem eruit te laten halen. Ik vind het ook raar dat hij geen antwoord geeft op jouw vraag en ik zou het een keer serieus vragen, omdat het natuurlijk ook een flinke last qua kosten met zich meedraagt. Ik weet uit ervaring dat ik m’n beugel er ook uit wilde en dat het perfect leek, maar dat dat ene laatste halfjaartje toen nog wel verschil heeft gemaakt. Maar die keuze moet natuurlijk gewoon bij jou liggen!

Wat CrystalClear zegt. De volgende keer dat je daar bent weer vragen wanneer de beugel er uit kan. Als de ortho dan weer zo raar antwoord, nog een keer vragen en zeggen dat je een serieus antwoord wil.
Ik weet dat mijn broertje zijn beugel ook zat was, maar dat hij nog net wat langer door moest met dat ding. Hij heeft nu echt een prachtig gebit.

En over die kinderen, die zeggen altijd dat soort dingen. Mijn overbuurmeisje maakt een keer de opmerking ‘wat heb jij gele tanden.’ Auw. Ze zijn bloedeerlijk en zeggen wat ze denken. Ze kennen beugels nog niet echt en daardoor zeggen ze dat.