beugel?

heyy, ik heb toen ik 10 ofzo was 2 of 3 jaar een beugel gehad maar toen hy eruit ging stonden mijn tanden nog niet helemaal recht en nu heb ik dus een overbeet.
ik wil graag nog een beugel om de overbeet weg te krijgen maar ik weet niet welke beugels er zijn voor een overbeet want ik wil eigenlijk geen plaatjesbeugel meer. weet iemand wat er nog meer voor is?
:flushed:

Vraag het aan de tandarts/ortho.

buitenboord of blok

Slotjes?
Ik heb zelf ook overbeet gehad, die hebben ze toen weg gekregen door t dragen van elastiekjes die verbonden zijn met je boven en onderkaak. Daardoor ging mn onderkaak dus naar voren zodat ik geen overbeet meer had. Maar misschien zijn er nog meer manieren, het lijkt me niet dat je slotjes krijgt voor alleen een overbeet.

Ik weet niet, maar als je echt een overbeet zou hebben zou de ortho er wel wat aan hebben gedaan. Ze laten niet zomaar een kans om geld te verdienen weggaan :stuck_out_tongue:

buitenboord en plaatjes moet je dan, heb ik ook gehad…

blokbeugel ik had 8 milimeter nu 1 ofzo maar kheb nu plaatjes maar die blokbeugel, het leek alsof ik geen verandering zag maar mn overbeet is nu wel weg :slightly_smiling_face:

Vreselijk flauw,
Ik hebbook 8mm overbeet en mn orthodotist zegt dat ik een operatie moet om het weg te krijgen… Dit wil ik echter niet dus ik vroeg of er meer opties waren en hij zei: nee behalve kiezen trekken… Maarjaa ik ga wel naar een andere ortho misschien vind die wat anders

Je orthodontist heeft gewoon gelijk hoor. Ik had ook een super grote overbeet en de enige oplossing was om m’n kiezen te trekken. Andere orthodontist zal waarschijnlijk hetzelfde zeggen. En de operatie valt écht mee… je wordt in gehele narcose gebracht en na afloop had ik amper pijn.

volgensmij is zo’n blokbeugel ook voor overbeet toch?
maar weet ik niet zeker want ik heb m zelf nooit gehad

blokbeugel en buitenboord. Blokbeugel werkt alleen nog als je nog in de groei bent. mijn overbeet wordt nu verder gecorrigeerd met slotjes beugel, getrokken kiezen en elastiekjes.

Als je kaak is uitgegroeid kan je een overbeet alleen nog maar weg krijgen met een operatie

Ga gewoon terug naar d ortho

Ik zou dit beter aan je ortho/tansarst vragen, die kan je perfect helpen. :grinning:

ik krijg een Ash-activator, ook wel buitenboord genoemd. Je hebt dus operatief, buitenboord of loszittende beugel in je mond. De orthodont heeft dat met mij afgesproken en nu gaan we dus voor een buitenboord. Een operatie krijg je meestal alleen maar als de andere opties niet werken en er niks anders een te doen is.