Beugel wel of niet nemen?

Ik mag kiezen of ik een beugel neem of niet…

ik twijfel heel erg omdat mijn tanden niet superr scheef staan ofso.
2 tanden boven staan scheef.

als ik tegen vrienden zeg dat ik mag kiezen of ik een beugel neem zeggen de meeste:
Huh? jij een beugel , ik wist niet eens dat je tanden scheef staan je tanden vallen niet eens op.
Sommige zeggen ook dat ik het niet moet doen.

maar aan de andere kant wil ik het wel nemen : omdat ik na 1 of 2 jaar rechte tanden heb … en ik wil geen beugel als k 20 ben .
Wat vinden jullie dat ik moet doen ?
wel of niet nemen.?

& nog een vraagje:$…
als na een paar maanden je tanden recht staan …
en je wilt je beugel eruit hebben
mag dat dan?.. want k had ergens gelezen dat een meisje na een paar maanden haar beugel eruit wou hebben …
omdat ze al recht stonden , maar de ortho zei dat ze der beugel nog paar maanden moest hebben… maar omdat ze er zeker van was dat ze tevreden was mocht het toch eruit…
xx

Niet, als niemand het merkt is het prima zo.

ik heb er zelf voor gekozen. mijn omgeving viel het ook niet op, hetzelfde als bij jou, maar ik schaamde me gwn voor mijn lach.
ik heb echt geen scheve tanden, allemaal recht maar ik heb spleetjes tussen mijn tanden en ik vond dat echt niet mooi.
nu heb ik sinds een paar weken een beugel en ik ben er eigenlijk al best laat mee. maar ik ben nu blij dat ik hem heb. ik heb er bijna geen last van en hij staat me eigenlijk wel.
en mijn vooruitzicht is een stralend gebit. nou dan boeit t aankomende anderhalfjaar me geen hond =)

succes

Volgens mij als je een beugel neemt, heb je hem niet lang.
Ik heb hem 4 jaar gehad omdat er van alles mis was met mijn tanden (zowel onder als boven)

Ik zal het wel doen, want ik denk niet dat je hem lang hoeft.

en dat anderen het niet opvalt is natuurlijk omdat ze zo aan je gewend zijn en je zo kennen met dat gebit :wink:

Doen!

bij mijn tante viel het eerst ook best mee toen ze nog jong was, en heb ze geen beugel genomen en alles is toen scheef gaan groeien en toen voelde ze zich er te ‘‘oud’’ voor toen ze begin 20 was

ik zou het doen. ik heb zelf ook een beugel gehad vroeger maar ik deed hem alleen snachts en savonds in. om naar school te gaan liet ik hem uit. mss dat dat voor jou ook een goede tussenoplossing is?
xx

ik had in groep 6 ook zo’n nachtbeugel, en die heeft wel goed geholpen zeg maar, ookal stonden mijn tanden niet echt heel scheef
maar dat was geen blokjesbeugel, maar uuh zo’n… met een gehemelte en dan een ‘lijntje’ over je tanden (maar géén buitenbeugel !!)

Een blokbeugel :wink:. Die heb ik ook! Al drie jaar nu. Voor alleen snachts idd, dat is echt relaxt… niemand weet dat ik een beugel heb xD. Maar dat ding is voor een overbeet dus ik weet niet of zij er wat aan heeft.
Ik moest eigenlijk ook nog slotjes om mn kiezen beter op elkaar te laten aansluiten, en dan alleen onder. Ik zat echt te twijfelen maar heb het niet gedaan. Nu heb ik meer kans dat mn overbeet teruggroeit en ik kan minder goed kauwen, maar ik had echt geen zin in die pijn en sowieso niet in een slotjesbeugel als je in de 5e zit xD.
Maar hoe oud ben jij dan? Ik zou het wel doen als ik jou was. Zoals iemand eerder zei in dit topic… dan voel je je toch zekerder over je lach. En mensen valt het idd niet op omdat ze je zo gewend zijn.

_

Ja idd, foto? xD]

Nou, mijn tanden stonden helemaal recht, dat dacht ik dus. Ik had overbeet én spleetjes. Ik wou eigenlijk helemaal geen beugel en mijn vader vond het ook onzin, dus ben ik naar een andere tandarts gegaan om te vragen waarvoor ik een beugel nodig moest hebben, daar kwamen dus overbeet en spleetjes uit. Als je het niet zeker weet zou ik gewoon naar een andere tandarts gaan, of ortodontist, om te kijken wat je echt hebt aan je tanden. Want als ik niet naar de tandarts was gegaan, had ik op mijn 20 al hele rare vorm tanden gehad.

ik zou het wel doen!
de mogelijkheid is er, dus waarom zou je er geen gebruik van maken?
mijn tanden stonden ook niet echt scheef, toch heb ik het gedaan. Nu is ie er al anderhalf jaar uit en ik ben nog steeds superblij met het resultaat en echt trots op mn lach. Maar het blijft altijd jouw keuze, dus kijk nog eens in de spiegel en denk goed na.

Wel! Je bent nu wat onzeker over je tanden en als je beugel heb gehad, dan zul je met volle zekerheid lachen. Dus doen nu, en niét wachten tot je ouder bent.

Kan je niet een foto posten van je gebit?

ik zou het wel doen

Ten eerste hoef je zelf niet te betalen (daar heb je ouders voor), dus waarom zou je het niet doen??
Ten tweede, ik vind persoonlijk een beugel altijd heel fashionable (vraag me niet waarom, maar ik heb beugels altijd leuk gevonden… met veel kleurtjes enzo).
Maar dat is je eigen keuze, als jij vind dat 't zo mooi is (een beetje scheef kan ook wel weer karakteristiek zijn) dan zou ik het niet doen :slightly_smiling_face:
Doe waar je je goed bij voelt!!

Het word er wel mooier op, dus ik zou het doen.
Mijn beugel is er nu na 2 jaar een kleine weekje uit, en heel veel mensen geven me complimenten, dus ik zou het doen!!

Doen, heb je de rest van je leven plezier van.

ik zou het wel doen, als ze al bijna recht staan hoef je waarschijnlijk toch niet zo lang, en iedereen heeft er tegenwoordig wel een (gehad) dus…
En het is wel heel mooi vind ik, en je krijgt minder snel gaatjes enzo…

Ik had ongeveer hetzelfde. Heb nooit een beugel gedragen voor mijn tanden, omdat ze al recht staan.
Maar ong. twee jaar geleden vroeg de tandarts of ik een beugel wilde voor twee boventanden die twee millimeter verder naar voren staan dan de rest. Valt echt niet op. Die beugel zou meer opvallen. Dus dat heb ik toen niet gedaan, en heb er ook geen spijt van. :slightly_smiling_face:

Succes met kiezen.