Beugel, wat te eten?

heee,
ik heb dus sinds gister een beugel.
En het doet vet zeer bij elke aanraking ;p
Maar weet iemand wat je kan eten?
Over een broodje doe ik echt een uur ofzo, in heeeele kleine stukjes.
Weet iemand iets wat wel goed te eten is met een beugel?
En wanneer konden julie wel weer eten zonder pijn?
en echt met je tanden?

Ahh. Ik herinner mijn eigen trauma…

Kan je niet gewoon soep drinken?

Goedemorgen pakken :] Dat is best lekker en vult ook nog wel.
Maar het duurde bij mij ongeveer een weekje voordat ik echt veel weer kon eten. Alleen dingen zoals appels kan ik nog steeds neit afbijten.

Aaaah mehn, heb ik ook gehad.
Ik ging toen veel vla eten haha.
Ik kon na ongeveer 3/4 dagen weer echt normaal eten.
Maar in een appel ofzo bijten kon bij mij pas na een week.

heb zelf geen beugel gehad maar mn zusje wel, zij at veel vla en dat soort dingen. En ijsjes (het was toen zomer).

Ik heb drie dagen op soep en yoghurt geleefd.

de eerste 3 dagen heb ik toen geleefd op vla/pudding/yoghurt met cornflakes (die werden toch zacht daardoor) en cup a soup (aa)

De eerste week heb je er veel last van, dan is het voornamelijk soep eten inderdaad.
Maar daarna kan je gewoon alles eten hoor.

haha okee, ik kan me echt niet voorstellen om normaal te eten met een beugel.
Echt als ik me tanden op elkaar doe AU.
& bij me kiezen, voel ik me tanden geen eens, alleen die ringen erom heen :stuck_out_tongue:
Maar ik zal eens even aan de vla beginnen.

Pizza is me trouwens ook gelukt!
We hadden een hele dikke pizza, en alle beleg en de korsten eraf gehaald. En toen kleine stukjes & zuigen :stuck_out_tongue_winking_eye:
En dan heel door slikken :stuck_out_tongue:

Ik heb het ook gehad… Ik at gewoon yoghurt dingen enzo. Maar ik kon wel met m’n kiezen kauwen zonder dat het pijn deed, dus als je dat wel kan moet je gewoon alles in kleine stukjes breken en alleen met je kiezen kauwen. Ik heb er denk ik in totaal iets van 3 dagen last van gehad, daarna valt het heel erg mee! Alleen wat wel heel irritant is; alles blijft onder je beugel zitten enzo. Vooral op school is dat echt heel erg vervelend, maar dat wordt ook snel beter!

Ik had er schijt aan, at gelijk weer stokbrood. De pijn ging daardoor trouwens wel heel snel over XD.

Dubbelpost.

Haha, ja ik ook.
En na een weekje kon ik echt weer alles écht goed eten.
En appel gewoon in stukjes snijden, want dat kan ik niet afhakken, en suikervrije kauwgum, bubblicious is niet heel slim om vaak te eten, omdat het snel blijft plakken. En suikervrije kauwgum plakt niet aan je beugel vast.

Ja, dat van dat eten onder je beugel, heb ik ook echt last van. ;O
Terwijl ik al helemaal niks met me voortanden eet?
met me kiezen eet ik heeeeeeeel zacht.

Maar ik heb een klein mondje ofzo, & me tanden staan best schots & scheef, dus het doet nu echt vet zeer, ook als ik met me vinger me tand aan raak xd.

Hier nog éen ^^’ Noedels waren best lekker… De eerste vijftien keer ofzo :stuck_out_tongue:

Ik neem aan dat je het over blokjes hebt net als ik. De allereerste keer dat ik ze kreeg kon ik zo’n twee weken niet eten. De eerste dagen was tandepoetsen zelfs onmogelijk. Ik at yoghurt, soep en eigenlijk alles waar je op kan zuigen. Nadien kon ik wel weer alles eten zoals ervoor. Nu heb ik dat nog altijd wanneer mijn beugel wordt aangespannen, maar dan duurt het maar een paar dagen en is de pijn veel minder erg.

Ik herinner me net dat ik mijn mond open hield omdat het zoveel pijn deed om zelfs maar mijn tanden op elkaar te zetten, auwtch.

Gewoon een paar daagjes vla&soep eten. (bij mij duurde de pijn 1 week) maar t komt wel goed hah.

mijn beugel is er al 2 maanden uit =DDDDDD

soep, yoghurt, danoontjes, pap, appelmoes :'D

Ik heb de eerste drie dagen eigenlijk bijna niks gegeten door de pijn, maar daar wordt je na een tijdje vet moe van, dus niet doen x]

Het is op het begin gewoon heel irritant en pijnlijk, maar naar een paar dagen gaat het echt over, bij iedereen! Dus de eerste dagen moet je gewoon maar leven op vloeibare dingen en daarna wordt het alleen maar beter.

Ja, ik heb blokjes.
& tandepoetsen is ook echt onmogelijk.
Toen zij dat bij mij deed, nog gewoon toen die erin zat, had ik nergens last van.
En wou het wel gewoon goed dat poetsen, maar nu wil het echt niet, kan me tanden echt niet aanraken xd