beugel & operatie.. wie nog meer?

ik krijg binnenkort me beugel… slotjes.(2jaar)
week later wordt ik geopereerd,en krijg ik in me gehemelte ook nog iets van een beugel om meer ruimte te krijgen.

over een jaar zal ik weer een operatie moeten ondergaan om me onderkaak naar voren te laten schuiven.

zijn hier mensen die dit ook moeten, of misschien al gehad hebben en hierover wat zouden willen vertellen? of je erg last van de operatie had ofzo.
ik zie er best wel tegenop…

Nee ik heb dat allemaal niet gelukkig. Ik heb dus ook geen tips, maar ik wens je wel heel veel succes!

je moet gewoon niet bang zijn. (:
en uh niks van andere mensen aantrekken (als ze er iets van zeggen).
succes !

ik heb zo’n beugel in mn gehemelte gehad, die beugel heette nance ofzo… echt verschrikkelijk, maar het went wel!

oo okee. gaa je er niet van slissen ofzo?

ik heb een blokbeugel,slotjesbeugel en een plaatje tegen me gehemelte gehad, echt allemaal verschrikkelijk.
ik het begin van die blokbeugel+plaatje moest ik steeds kokhalzen en slissen en (heel oncharmant) kwam er veel meer speeksel in me mond waardoor ik nogal vaak kwijlde :stuck_out_tongue:
maarja, je went er allemaal aan en je moet maar vooruit denken aan het moment dat het er weer uit mag :slightly_smiling_face:

hey, ik heb een gehemelte beugel gehad het valt opzich wel mee als die goed is gezet doet wel pijn ik had eerst dat ik hem 2x per dag moest aandraaien daarna werd en een stang gezet met een U vorm erin, wat nou bleek is dat hij stond te laag en die beugel begon zich af te zetten op mijn tong en ik kreeg dus een afruk die afruk werd dieper en dieper toen als ik wat cruncherig at kreeg ik wel eens wondjes in die afdruk wat dus best pijn deed… nu dat hij deruit is heb ik een litteken op mijn tong en ik heb nog aan hem gevraagd of dat nog weg gaat hij vertelde mij dat het weg zou gaan nu 1 jaar later ben ik naar de kaak chirurg gegaan en die zei van oh, dat groeit wel bij! nu ben ik 3 jaar verder en heb ik dus echt een lelijke litteken op mijn tong dus a.u.b als die laag zit zeg er iets van!

je gaat er wel beetje van sissen nja ik had dat wel dus :s het went wel maar nja zoals je ziet had ik best pijn :frowning_face: ik heb echt spijt dat ik geen schadevergoeding heb aangevraagd want als er witte zoutbobbeltjes op komen doet het echt pijn.

ik alleen al 2 jaar een beugel, geen operatie dus ik kan je niet helpen, mijn beugel mag er bijna uit dus ik heb alles gelukkig al achter de rug, maar een beugel zelf is helemaal niet vervelend ofzo,

volgens mij krijg ik dat ook. :s

ik kan een operatie laten doen als ik dat wil. maar eh dat kan pas op je 18e, je kaak laten corrigeren?

ik moest dat eigelijk ook, omdat mn kaak scheef op elkaar staat.
maar ik heb dat niet laten doen want ik heb dr geen last van…

Same. vroeer sliste ik er vreselijk door maar heb logopedie gehad, en nu slis ik bijna helemaal nooit meer

Ik heb 3 jaar een blokjesbeugel gehad en na 2jaar beugelen een kaakoperatie (onderkaak naar voren) gehad.
Als je iets wil weten mag je me een note sturen!

dat gebeurt pas volgend ook pas volgend jaar,dat van me kaak;).
ben nu 17. (alleen staat er op me profiel volgens mij van niet)
wordt eerst nog voor een beugel in me gehemelte geopereerd.
maar weet niet of daar peciale leeftijd voor is. in ieder geval moet je uitgegroeid zijn geloof ik .

Ik heb een operatie gehad omdat mn kaak te ver naar achter stond en scheef.

moet eigelijk ook een beugel, omdat ik nog een melktandje heb… en die zou er dan tussen door groeien ofzo… alleen heb ik ook niet laten doen want heb er ook geen last van…

nu zo’n 6 jaar later heb ik nog mn melktandje en is die andere tand ( die er hoorde ) nog steeds nergends te bekennen…

Mijn gehemelte hebben ze 8jaar terug open gemaakt. Mijn hoektanden zaten daar ergens verstopt, hierdoor voor het mooie slotjes erbij gekregen zodat ze op de goede plek zouden blijven staan.
De verdovingen zijn niet erg, maar de operatie is wel ***, vanwege de vreselijke geluiden van machines enz. Ik zou om muziek vragen, HARDE muziek!

oow,maar ik blijf zelf niet wakker…gaa slapen…dus hoor ook niks;)

ik heb wel een beugel(slotjes), maar die mag er over een maand ongeveer uit, ik heb wel een blokbeugel gehad en ook een buiteboord. maarja nu eidenlijk mag hij eruit! succes