Beugel na je 18e?

Ik zit een beetje met een dilemma…

Ik ben een tijdje geleden 18 geworden, en heb eigenlijk nog steeds een beugel nodig. Dat moest ook al voordat ik 18 werd, maar dat kon niet vanwege financiële omstandigheden.
Ik schaam me nu nog steeds dood voor mijn tanden, ze staan schots en scheef en ik heb een gigantische overbeet. Ik lach dan ook nooit voluit op foto’s. Ik schaam me er steeds erger voor, het ziet er gewoon echt niet uit.

Ik overweeg om nu nog een beugel te nemen, het probleem is alleen dat de verzekering dit maar tot 350 euro vergoedt. Ik ben een arme student (haha) en ben wel bereid om wat meer geld te lenen om dit te kunnen financieren, maar ik twijfel nog steeds…

Zijn er nog andere meiden die ditzelfde probleem ook hebben of me raad kunnen geven?

Ik heb een beugel sinds m’n 18e, februari dit jaar.
En ja, je moet wel echt werk hebben, ik werk 4 dagen in de week, plus ik sta rood en heb een voltijdstudie dat ook geld kost.
Maar ik betaal echt alles zelf, en krijg geen cent vergoed van de verzekering, ook al ben ik aanvullend verzekerd.
M’n kaakoperatie wordt wel volledig vergoed, dus misschien geldt dat ook voor jou omdat je ook overbeet hebt.

Na al dat afschrikken, ik zou een klein beetje geld achterhouden, en het gewoon doen, want ik ben na de ellende toch nog zo blij dat ik het gedaan heb, zolang je geld verdient is het te doen, als je tanden eenmaal recht staan is het het allemaal waard !!!

Hmm ja dat is het ook vooral, het kostenplaatje…
Ik krijg wel de maximale studiefinanciering, en wil daar wel maximaal bij gaan lenen… Ook heb ik een baantje waarbij ik 200 per maand verdien…

Vooral het plaatsen van de beugel kost veel geld toch? En het eerste gesprek/ gips happen?
Want anders kan ik daar eerst een afspraak maken om te kijken hoeveel het gaat kosten, maar als dat ook al bakken vol geld kost, kan ik er net zo goed helemaal voor gaan…