Beugel, in of uit ?

Hallo,
Ik heb een beugel tegen een overbeet, een twinblock.
Een jongen uit mijn klas heeft hem ook en bij hem valt het niet zoveel op (Behalve dat hij tuft). Ik moet hem gewoon altijd dragen, het is echt een vervelend ding, ik kan er niet mee eten. En bij mij is het heel erg. je kan van verre afstand zien dat ik hem in heb. ik krijg er echt een heel lelijk hoofd van, en ik kan er niet normaal mee glimlachen. Mijn moeder gaf me net een preek omdat ze er is achter gekomen dat ik 'm niet in had naar school. Heeft iemand dit ook gehad, vinden jullie dat ik 'm in moet doen of niet? Radamaloe
Edit : Mn zusje heeft op dezelfde dag, zelfde tijd te beugel gekregen. heeft hem altijd in. En zij is nu verder dan ik.

Het kost je moeder geld. Tuurlijk moet je hem dan indoen. Ze betaald niet voor niks.

Ik zou hem in doen.
Of het moet zijn dat je er langer mee wil lopen.
Doordat ik mijn beugel veel in had, was ik er eerder vanaf dan gepland :slightly_smiling_face:

Je doet het voor jezelf hoor, wil je een mooi gebit of niet?

Ik vind dat je hem in moet doen. Gewoon even een paar maanden doorzetten en je bent er vanaf. Als je zo doorgaat moet je hem alleen maar langer.

Natuurlijk wil ik het wel, ik snap ook wel dat jullie dit denken maar het is echt extreem lelijk.

ik heb er ook een gehad maar na een tijdje ben ik er gewoon aan gewnet hoe ik er uit zag met beugel in. en ik kon er wel mee eten trouwens

dit, en je zegt dat het echt lelijk is, vind je dat zelf, of heeft iemand dat tegen je gezegd ?

‘Als’ ik heb in heb, krijg ik er gelijk opmerkingen over.

Doe 'm a.u.b. in. Mijn beugel had er dik een half jaar eerder uit gemogen als ik die elastiekjes op school in had gedaan.

Denk er maar aan dat je over 1,2,3/4 jaar een mooi gebit hebt voor altijd
althans todat het eruit valt c’:

Ik begrijp jou wel. Eventjes was er sprake van dat ik misschien ook een beugel moest en toen dacht ik echt: ‘Nee, ik ben 17, ik wil echt geen beugel meer!’ maar bij mij maakt het verschil zonder of met beugel niet veel uit en zou een beugel toch niet geschikt zijn. Maar ik zou hem toch maar houden nu. Je hebt hem nu toch al, dus je kunt beter eventjes doorzetten.

Ik moest ook zo’n beugel, ik moest hem officieel de hele dag dragen, maar ik droeg hem alleen 's nachts… Bij mij duurde het daardoor niet langer, maar dat verschilt per persoon. En ik was gewoon puberaal :grinning_face_with_smiling_eyes:

En ik vind inderdaad dat je hem wel in moet, mensen weten toch dat je die beugel hebt? En als je ouders ervoor betalen ja, is het best respectloos als je die ‘hulp’ niet wilt accepteren.

Dit is echt niet lullig bedoeld (waarschijnlijk) van die mensen :p. Een jongen in m’n klas kan voor geen meter praten als hij z’n beugel in heeft, en mensen zeggen er ook wat over, maar ze gaan ‘m niet pesten ofzo, gewoon beetje lachen als een woord er scheef uit komt :’). T maat mensen echt niet uit of jij nu een beugel in hebt of niet xD

als ik 'm laat maar zeggen in zou doen naar school, Weet ik zeker dat ik niemand meer ‘echt’ aankijk. of lach.

Wil je even zo’n rotbeugel, of wil je je hele level een rotgebit.
Het is natuurlijk je eigen keuze. Maar ik zou zeggen; in doen!

Indoen, je ouders betalen ervoor en maar je moet het ook voor jezelf doen. Ik veronderstel dat je niet je hele leven met een lelijk gebit wil rondlopen?
En als je hem elke dag indoet, houden de opmerkingen vanzelf wel op.

Eventjes doorbijten. Misschien lijkt het wel heel lelijk voor nu, maar later zal je er blij mee zijn dat je het gedaan hebt. (:

Denk maar zo: over een half jaar heb ik mooie tanden.
Dus hou hem in, want je krijgt er mooie tanden van.

Vind je het echt lelijk en vervelend, dan kan je een nachtbeugel aanvragen.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~[quote author=Kraplapje link=topic=220543.msg10465340#msg10465340 date=1324396057]
Denk maar zo: over een half jaar heb ik mooie tanden.
Dus hou hem in, want je krijgt er mooie tanden van.

Vind je het echt lelijk en vervelend, dan kan je een nachtbeugel aanvragen.[/quote]

?