Beugel gekregen.

Hee meiden, ik denk dat heel veel van jullie al een beugel hebben gehad, of hebben. De mijne is er net ingezet, anderhalf uur geleden. Ik probeerde een broodje te eten (zacht broodje), maar ik kan bijna niet eten.

Het is natuurlijk wennen maar ik dacht, misschien hebben jullie tips om het eten makkelijker te maken? Ik voel namelijk de hele tijd die dingetjes om mijn kiezen zitten en bij mijn gehemelte. Ik heb een slotjes beugel. :slightly_smiling_face:

Morgen is het een héel stuk beter hoor.
Ik deed eerst gewoon bijvoorbeeld bij brood ja heel erg lang erop zuigen en dan twee keer kauwen ofzo en dan doorslikken. C:

Oke! Ja want ik krijg mijn kiezen niet op elkaar omdat een tand in de weg zit, die is langer als de andere dus dan bijt ik op die inplaats van op mijn kiezen, echt rot haha

Oh, dat had ik ook alleen dan anders, ik heb zeg maar roze vulling onder mijn achterste kiezen gekregen omdat ik anders mijn beugel eraf zou bijten.

Oh oke, wat raar! Ik heb dat niet, maar ik ben wel bang dat ik er teveel aan zit met mijn tong enzo en dat het dan afbreekt…

Ik kon een hele week geen vast voedsel eten XD Bij de één gaat het na een dag of paar dagen al beter en bij de ander duurt het wat langer. Gewoon zachte dingen eten.

Geloof me het breekt niet af hoor. Zeker niet van je tong haha. Wat Fayan had heb ik ook nog nooit van gehoord eigenlijk. Misschien doen ze dat alleen als het echt nodig is ofzo.

Heb wel eens gehad dat er 1 los sprong maar dat is ook zo weer opgelost. Je kan er gewoon harde dingen meer eten maar je moet wel een beetje opletten zeg maar.

pak lekkere fruityoghurts! zo´n mona toetje gaat er altijd wel in haha

Overgekookte pasta helpt, brood in cup-a-soup dippen (is heel zacht) en idd heel veel yoghurt. Opwarmpannekoeken en opwarmpoffertjes kunnen ook wel.

Zo lang mogelijk vermijden dat je hard moet kauwen kan schelen. Dan voel je de pijn niet zo en na een paar dagen zal het ook minder pijn doen bij het kauwen.

Ik raad je ook aan in het begin toch echt van die wax gebruik te maken, omdat je mond de beugel nog niet gewend is lig je over een paar dagen helemaal open van binnen, niet erg fijn! Na een paar weken of maanden heb je die wax niet meer echt nodig.

Ohja en je mag de eerste paar dagen gerust een paracetamol nemen hoor

dip hem in soep!!

deed ik ook

Dip je broodje in soep, drink cup a soup!!, yoghurt eten, smoothie maken… <3
Ik heb mijn beugel vorige week voor de tweede keer gekregen, heb 3 dagen lang dit gegeten/gedronken en elke dag zo’n 3/4 paracetamol genomen…

het gaat na een paar dagen over, ik deed er in het begin iets langer over met kauwen, maar als het echt niet gaat zou ik gewoon pap eten als ik jou was :wink:
succes!

Gewoon de eerste paar dagen zo goed mogelijk eten, dan gaat t supersnel over! Gewoon niet bij nadenken. Ik had 't ook. De ortho zei het zelde als ik nu, maar ik was wel binnen anderhalve dag van de pijn af (: succes!

Wat ik altijd doe is stukjes brood van mijn brood scheuren en daarna stop ik het helemaal achterin. Dus bij mijn kiezen.
Of probeer gewoon de komende 3 dagen vloeibaar te eten dus, vla, soep etc.

Ooooh dat was zo’n drama bij mij, ik kon ook niks eten in het begin. Ik heb geleefd op pap, vla, yoghurt, soep etc. Na een paar dagen verneem je het al niet meer hoor!

Ik kon een paar dagen niets eten… En elke keer als de plaatjes worden aangedraaid dan doet het weer een aantal dagen super veel pijn.

Ik heb geen idee, want ik krijg 16 maart een beugel !
Terwijl ik dat helemaaal niet wil.

Mmh, eten ging niet echt. Heb een half broodje op toenstraks, maar het kauwen lukte niet zo goed, vanavond krijg ik soep als avond eten :slightly_smiling_face: Nu trekt het wel een beetje bij mijn ondertanden, helaas…

ik heb echt een halve week niet normaal gegeten toen ik hem kreeg. maar ik zit elke week bij de tandarts voor mn beugel. en elke keer krijg ik powerchains en wordt alles strak aangedraait enzo. volgenmij heb ik een probleemgebit :stuck_out_tongue:
maar ik eet echt een halve week daarna alleen maar zachte dingen. kan niet eens fatsoenlijk brood eten dan…
en dat elke week :astonished:
haha
hoop dat je hem er snel weer uit mag. ik zou hem hooguit 3kwart jaar krijgen. maar heb hem onderutssen al zeker 2x zolang.
en dat allemaal omdat de tandarts zo perfectionistisch is…
ik ivnd het wel goed zo. maarja elke keer werkt hij een spleetje weg, en dan verschijnt ie weer ergens anders, deze weeek tussen mn voortanden -.-’

maarja heel verhaal. hoop dat je niet teveel powerchains etc krijgt. want dat doet zeer :frowning_face:
en het went wel (: ik voel hem niet meer nu