Beugel eruit! yeaaaah

heeee iedereeen,
ik weet niet of er al een blog over is, anders sorry…
Dinsdag mag mijn beugel eruit, kheb er super veel zinin maar zie er aan de andere kant ook heel erg tegen op. doet het pijn? de blokjes er af halen? trekken ze dat 1 voor 1? en het polijsten? doet dat zeer? kben zoooo benieuwd…

iemand ervaring?

nou de pijn valt volgens mij wel mee, nog nooit gehoord van iemand dat dat super veel pijn doet… =)
ik ben jaloers trouwens =), ging de mijne er maar uit…

Er is er al één…

Het doet geen pijn, het voelt gewoon irritant als ze als je blokjes bezig is. Ze ‘knipt’ alle blokjes open en dan de ringen uit en dan komt alles mee. Ze polijsten het, het doet geen pijn.

Die van mij ging er een week geleden uit.

Het afhalen doet geen pijn, het ging bij mij een voor een maar wel heel snel. Het polijsten deed bij mij wel pijn, maar ik heb het idee dat het bij mij een beetje fout ging, volgens mij voel je er meestal niet zo veel van. En daarna waren m’n tanden heel mooi recht en (tijdelijk) ook heel wit!

YEAAAAAH IKBEN SUPERBLIJ VOOR JE HET IS ECHT EEN BEVRIJDING

Het doet echt geen pijn! Misschien voelt het een beetje raar, maar voor je het weet is het er uit! Bj mij trokken ze het er in een x uit. Het enige vervelende is dat ze met een vijl ofzo de lijm van je tanden af gaan schrapen, maar dat had ik er wel voor over :wink:

oke hier kan ik al heel veel mee, dank jullie wel!
ik ben benieuwd!

het deed niet pijn ofzo, maar mijn tandvlees bloedde wel heel erg.

het doet geen pijn, maar je voelt wel een vervelende druk als ze zo met je tanden bezig zijn :d

Aah gefeliciteerd :grinning:
Ik weet niet hoe het voelt, want ik heb mijn beugel pas een maand. Maar ik kan niet wachten tot hij er uit gaat :slightly_smiling_face:

Bij mij gaat hij er volgende week maandag uit! Hoelang duurt dat eigenlijk, het eruit halen?

Zaaaaaaaaaliiiiiiiiiiiiggggggggg!

Bij mij deed het best wel pijn, maar het is het helemaal waard :grinning:

Bij mij deed het geen pijn, maar zoals tornainbow zegt wel een vervelende druk.

mijne gaat er maandag uit
dus nog geen ervaring mee :3

Die van mij is er al zes jaar uit. (Ik was nét geen 12 toen hij eruit ging. Ja, ik had mijn beugel al op mijn 9e.) Ik kan het me niet echt meer herinneren of het pijn deed. Het was niet echt een fijn gevoel, beetje met die druk die hier boven ook al genoemd was en toen mijn beugel eruit was, voelde mijn mond heel leeg. Mijn kaken waren ook verslapt leek het want kauwen ging opeens ook niet zo gemakkelijk. Maar het is wel heeeel fijn zonder beugel.

Het is een heel irritant gevoel dat polijsten, kreeg er kippenvel van! Maar het doet geen pijn, dus maak je maar geen zorgen :’)

Het doet echt geen pijn, maak je maar geen zorgen. Die van mij is er sinds 2,5 maand eruit! Het is wel wennen als al je blokjes eraf zijn, want alles voelt zo glad haha :stuck_out_tongue:

Maar een vraagje, doen alle ortho’s aan polijsten? Want bij mijn vriendin had de ortho het niet gedaan… Vond ik wel raar maargoed. Maar je tanden worden daar toch niet witter van?

Het doet geen pijn :slightly_smiling_face: Je voelt alleen wat druk maar ze halen het er heel snel vanaf, het polijsten is een heel irritant gevoel maar het doet geen pijn.
Trouwens, over het draadje; ik heb daar helemaal geen last meer van. :slightly_smiling_face: De mijne is er nu anderhalf jaar uit en ik voel ze niet meer behalve als ik er met mijn tong langs ga. :slightly_smiling_face: