beugel eerder uit i.v.m. modellenwerk

ik heb nu sinds anderhalf jaar een beugel,en ik wil graag modellen werk gaan doen.Daar had ik me al aangemeld en een paar testshoots gedaan, en ik mocht daar onder contract maar ze kunnen alleen niks met me zolang ik mn beugel nog heb.
ik heb nog een klein spleetje tussen mn tanden maar verder ziet het er wel oke uit, maar nu vraag ik me dus af of mijn beugel er mischien eerder uit kan en of je daar later weer problemen van krijgt.
hebben jullie hier ervaring mee?
X

Je beugel kan er wel eerder uit en ze kunnen je een plastic bitje ofzo geven tenminste zoiets hadden ze het bij mij gedaan :slightly_smiling_face:
hoe oud ben je eigenlijk?

Hoe lang moet de beugel nog in? Anders zou ik gewoon wachten hoor.

Ik denk niet dat je ortho je beugel er uit zal halen. Maar ik had ook een spleetje tussen mn tanden en dat is verholpen door het lipbandje door te knippen (dat stukje vel daar bij je voortanden) en toen zijn mn tanden naar elkaar toe gegroeid zonder dat ik uiteindelijk een beugel hoefde, dus misschien kun je vragen aan je ortho/tandarts of dat kan?

ik moet m nog een jaar ong,
ik ben 14 bijna 15 haha

waarom zoveel moeite doen? Je bent vet jong. Wacht gewoon een jaar.

En die contract & school gaat samen?
Je kan je beugel eerder laten weghalen.
Maar als ik jouw was zou ik gewoon wachten.

.

^wat zij zegt, ik zou echt een wachten totdat je beugel er volgens de orthodontist er uit mag :astonished: !

als je last hebt van dat spleetje zou ik het niet doen.
Je kan vragen om een nachtbeugel toch? Of eentje die je in en uit kan doen?

Ook al staan je standen al wel perfect. Dan nog moet je je beugel altijd nog een tijdje inhouden zodat je tanden vast gaan staan. Jij bent zelfs nog niet op het punt gekomen dat ze goed staan, dus het lijkt me niet verstandig om hem er al uit te laten halen. En daarnaast stel je niet te veel voor over bij een modellen bureau onder contract staan. Dan kom je in 1 of andere database, en dan nog moet jij uitgekozen worden door hun klanten. Vaak hebben die bureau’s zoveel mensen onder contract dat die kans ook nog eens erg klein is.

Over welk modellenbureau heb je het eigenlijk?
Want er zijn ook nog van die bureau’s die heel veel geld vragen om daar lid van te mogen zijn, je verplichten tot een dure fotoshoot en vervolgens hou je er geen 1 opdracht aan over.

eet stroop vlak voor je naar de ortho gaat, dan gaatie dr vanzelf wel uit xD

Als ie nog zo lang moet zou ik em er maar in laten. Als het niks word met je modellen’carriere’ baal je enorm als je tanden weer scheef gaan staan.

ergens vind ik een spleetje tussen de tanden wel schattig uitzien, haha(:

Je kan toch best nog wel even wachten met dat modellenwerk?
Beetje zonde om dat dure ding eruit te laten halen, zonder dat je het traject hebt afgerond.

ik zou even wachten, je bent nog jong.

maar als je het echt wil kan dat gewoon. de tandarts kan jou niet dwingen ofzo.

maar ik ozu het niet doen

als je beugel eruit gaat ben je wel van je beugel af, maar binnen een paar maanden staan je tanden weer scheef en dan kunnen ze weer niks met je.

Zeker er in laten!
Als je hem er zo vroeg uit haalt staan je tanden binnen een paar maanden weer net zo scheef als ze waren.

Zoals vaker gezegd is, zou ik even wachten!
Mijn nichtje heeft ook te vroeg haar beugel eruit laten halen en nu draagt ze wéér een beugel. Dus gewoon geduld hebben!

Kun je nu heel even modellenwerk doen, en na een tijdje niet meer omdat je tanden scheef staan en dan kun je weer overnieuw beginnen.Ik zou het niet doen.