Beugel een fout?

Hoi allemaal!

Ik heb net een maandje een beugel en ik vind het echt vreselijk. Ik ben bijna 15 en dus is iedereen om me heen er net mee klaar en ik begin er net aan.
Ik mocht kiezen en mijn ouders zeiden; doe maar. En ik dacht; het zal best wel meevallen. Nou nu zit ik opgescheept met zo’n lelijk ding, terwijl het eigenlijk niet nodig was. (het ging om één tandje beneden, ik snap ook niet waarom ik dan meteen slotjes boven én onder kreeg)

Nu heeft hij ook nog één of ander raar ding gedaan op het tandje beneden, het ziet er werkelijk niet uit.
Kan ik de beugel er eerder uit halen? Of inwisselen voor een nachtbeugel of zoiets? Ik kan er echt niet tegen, als ik kijk in de spiegel dan word ik misselijk van dat foeilelijke ding. =(

Bedankt voor de moeite!!! :grinning:

Ag als het maar om 1 tandje gaat dan is ie er wss binnen een jaar uit, mss wel een half jaar. Je kan het natuurlijk beter aan de ortho zelf vragen.:v

Ja die spk ik vandaag, hij zei dat het nog zeker twee jaar gaat duren… En ik vroeg of het er eerder uit mocht, toen werd 'ie een beetje pissig. :stuck_out_tongue:

Suck it up! :grinning:
Je hebt er voor gekozen en het kost een hoop geld. Dus lekker laten zitten. Ja het doet pijn. Ja het is niet het mooiste in de wereld. Maar wie mooi wil zijn moet pijn lijden :grinning:
Buiten dat. Tegenwoordig kijkt niemand meer raar op van een beugel. Dus het is niet dat je enorm voor schut loopt.

Ik heb ook een beugel gehad en ik had toen 3 maanden voordat ik 'm eruit zou krijgen gevraagd of die uit mocht.
En dat heeft hij toen ook gedaan…
Al was het zo een enorme piemel van een vent…

ik begon er pas mee toen ik 16 of 17 was volgens mij. En het ergste was dat ik ook een buiten- boord beugel had :confounded: (kon hem gelukkig wel alleen thuis dragen!) en daarna kreeg ik er ook nog een blokjesbeugel bij die ik ook nog anderhalf jaar tot 2 jaar heb gedragen. Ik vond het verschrikkelijk want bij mij was er ook niet teveel te corrigeren. Maar nu ik ervan af ben, ben ik toch blij dat ik het gedaan heb. Want ik ergerde me toch heel erg aan mijn gebit en nu staat alles keurig recht.

Ja, dat is wel waar… Het is inderdaad heel erg duur. Iets anders; ik ben heel dicht bij een jongen en ik ben bang dat hij het lelijk vind of zo… Ik weet dat het raar is omdat iemand op innerlijk valt, maar toch voel ik me er heel onzeker door.:stuck_out_tongue:

Wow, beetje overdreven ;p.
Ik heb ook een beugel en ben 15, en moet nog 2 jaar.
& jij moet hem waarschijnlijk heel kort, en voor de rest van je leven heb je dan een mooi gebit .

Wow.

Ik zit hier nu echt zo van; wtf zit ik me aan te stellen. Want andere mensen hebben het zoveel erger. :stuck_out_tongue: Misschien moet ik me er wel doorheen bijten en héél goed elastiekjes dragen en tanden poetsen en wat die vent allemaal zei. ^^ Misschien versnelt dat het proces…

Daar hoef je niet bang voor te wezen hoor !
mijn halve school loopt/liep met een beugel, en ook jongens, met vrienden & vriendinnetjes, hij gaat echt niet afknappen op je beugel hoor.

Laat hem gewoon lekker zitten! Ik heb ook 3,5 jaar een beugel gehad (die ik haatte), maar nu ben ik er gewoon helemaal vanaf. Da’s ook wel een lekker idee, hoor. Dat je daar je leven lang mee kunt doen.
Dalijk laat je hem eruit halen en bedenk je je op je 30e dat je je toch aan die tand ergert. Dan loop je als volwassene met een beugel.
En nu kijkt vast niemand er gek van op, behalve jijzelf.

Aww dank je. Eerlijk gezegd voel ik me er nu al een stuk beter door. :slightly_smiling_face: Hij komt vanmiddag… Hij heeft al eerder gezegd dat ik er goed uitzag (en dat was toen ik mijn beugel had… maar dan zonder dat mongolische ding op het tandje).
Besef nu pas hoe overdreven ik bezig was xD

Ik moest ook een blokjes beugel voor 1 tand. Ik had een tand in mijn gehemelte (of hoe schrijf je dat) en daardoor kreeg ik ook last van mijn tong xD
Dus werd ik doorverwezen naar de ortho. Moest ik ook een blokjesbeugel boven en onder.
Maar vond het helemaal niet erg. Behalve dat ik de eerste weken alleen maar olvarit en aardappelpuree en spinazie kon eten…
hahaha.
Maar heb hem uiteindelijk 2 jaar gehad.
In het begin haatte ik dat ding verschrikkelijk maar na 2 maanden ofzo, vergat ik af en toe echt dat ik hem had. (:
&zo lelijk is het niet, ik zag laatst ook volwassene met zo’n ding lopen.
Dus ach. Dan valt 14 (bijna 15) heel erg mee.

lang verhaaal! Ö

ik heb een beugel voor mij helemaal daaro achter kiezen
die toch niemand ziet -.-’

Ik vond het ook verschrikkelijk toen ik een beugel had, maar het is gewoon even doorbijten, want ik ben nu superblij dat ik het gedaan heb.

ik mocht kiezen of ik wilde of niet, maar niet gedaan. vond het wel goed zo.

Maak je niet zo druk.
Tegenwoordig zie ik steeds meer mensen van een jaar of 30 ook met een beugel lopen. En als ie er dan uiteindelijk uit is ben je blij dat je het hebt gedaan want dan heb je weer mooie rechte tanden. :slightly_smiling_face:
Dus ik zou zeggen: lekker laten zitten.

Ben het met Sookeh eens

Die ortho’s worden idd pissig als ze horen dat iemand de beugel er sneller van af wilt (lees: minder geld). Ik ‘‘mocht’’ het ook niet korter dan een jaar dragen maar ik werd boos en eiste dat ze het eruit moesten halen toen ik vond dat mijn tanden recht waren. Ik ben blij dat het eruit is, want ze zijn nog steeds recht!

beter dan scheve tanden later? en als het om 1 tandje gaat is die er snel genoeg weer uit gewoon goed dragen poetsen enzo…