Beugel draad uiteinde te lang.

Hi, mijn beugel draad einde is te lang. Zou je dit ook thuis kunnen knippen? Of moet ik toch maar een afspraak maken

afspraak

ik heb met de allesknipper letterlijk álles aan mijn beugel gefixt destijds

Ik heb dat ook gehad (een maand geleden) tot 2 keer toe en heb allebei de keren meteen de ortho gebeld, dus afspraak maken :slightly_smiling_face:
Je kan het trouwens zelf proberen maar misschien beschadig je iets in je mond …

ik had daar ook last van, alleen toen ik het eraf probeerde te knippen viel er ook gelijk een bracket af…

Ik had dat altijd en het was pijn lijden maar ik ging echt niet zelf in mijn mond lopen breken, het zijn wel je tanden.

Heb geen was gekregen? Je kan dat of een stukje suikervrije kauwgom erop doen. Verder zou ik wel gewoon een afspraak maken als je er echt last van hebt en het lang gaat duren voordat je weer een gewone afspraak hebt. Zelf eraan prutsen lijkt me niet zo handig…

Afspraaaak

Dat loste ik altijd op met zo’n nagelknipper en een vergrootspiegel en dat werkte prima. Maar je moet doen wat je zelf het prettigst lijkt, als je liever hebt dat de ortho het doet zou ik er nu gewoon wat was op doen zodat het je mond niet openhaalt en maandagochtend meteen bellen voor een afspraak zodat zij het aanpassen.

Ik had dit elke maand met mn beugel (is er ondertussen al weer een tijdje uit.
Ik liet t altijd zitten en als ik dan weer op afspraak was knipte ie het weg.
Heb er wel aardig wat wondjes aan overgehouden.

Ik deed zoiets nooit zelf, ik vond het al eng als de assistente dat draad ging knippen haha.

Toen ik een keer in de wachtkamer zat bij de orthodontist hoorde ik een telefoongesprek van de vrouw achter de balie, die raadde iemand aan om gewoon zelf te knippen.

Wax opdoen en zeker even langsgaan bij de ortho voordat je iets verkeerds doet en je daardoor doodgaat van de pijn.
Ze zeggen niets voor niets dat je altijd langs moet komen als er iets uitsteekt. (of ze willen gewoon geld verdienen, dat kan ook)

je kunt dat gewoon zelf knippen hoor! en anders het draad verschuiven met een tangetje of pincet ofzo

Had ik ook een keer, heb toen naar de ortho gebeld en die zei dat ik het gewoon kon afknippen met een nagelschaartje…
Maar ik raad het je nou niet echt bepaald aan om eerlijk te zijn…