Beugel-alarm!

Hey,
Een maand geleden heb ik een plaatjesbeugel voor mijn bovenkaak gekregen. Vandaag ook voor mijn onderkaak. Nu heb ik 1 probleem: ik kan mijn kiezen niet meer op elkaar zetten. Ik heb een lichte overbeet, niet iets dat behandelt moet worden ofzo. Nu vallen dus mijn bovenste tanden net over mijn onderkaak plaatjes, ze schampen ze als het ware. Maar ja, het is nu dus eigenlijk onmogelijk om te eten! Iemand tips?

Geen idee, sorry! Misschien even informeren bij je ortho?
Of misschien is het gewoon wennen. Ik kreeg zelf ooit een plaatje tegen mn gehemelte en een buitenboordbeugel tegelijk. Ik moest hier ook mee eten. Oohhhh wat was dat een ramp in het begin zeg, ik moet gewoon lachen als eraan denk hoe onhandig ik was hahaha. Maar het wende er redelijk snel aan gelukkig

Een plaatjesbeugel kan je helaas niet uithalen, de zit echt vastgelijmd.

Ik zou je ortho om advies vragen (kan gewoon telefonisch). Maar de eerste dagen doet het sowieso pijn. Mijn ortho gaf al aan dat je de eerste dagen vooral vla eet :stuck_out_tongue:

Ik weet precies wat je bedoelt, heb ik ook last van gehad en het is erg irritant.
Ik ben toen niet meer terug geweest, want na een paar dagen went het gewoon en weet je niet meer beter. Maar toen ik na een maand weer voor controle moest heb ik het ze verteld en hebben ze mijn kiezen opgevuld zodat al mijn tanden weer op elkaar pasten (dit hebben ze nu 2x gedaan, boven en onder, omdat dat spul wel wegslijt).