Hey hoi!
Ik heb inmiddels dik 6 jaar een afstandsrelatie met mijn huidige vriend. Op zich gaat dat nog altijd prima, alleen zijn er de laatste tijd steeds meer ‘‘kleinere’’ problemen tussen ons die zich steeds groter uitbreiden tot het in mijn ogen bijna niet meer erger kan.
Het probleem wat meerdere misschien wel herkennen is de relatie tussen hem en zijn moeder. Mijn schoonmoeder is een schat van een mens, alleen krijg ik het idee dat ze nog altijd tussen ons staat. De relatie met haar man is niet zoals het altijd is geweest en daardoor zijn zij en mijn vriend eigenlijk samen één geworden. Álles wat er gebeurt of is gebeurt, weet zij er het een en ander wel weer van. In principe fijn dat hij bij haar terecht kan en daar is ook niks mis mee, maar heb ik het idee dat ze voorop wordt gesteld. En dan juist in die mate, dat hij altijd voor haar opkomt wanneer er even iets tegen zit. Wanneer ik mijn vriend na een maandje eindelijk weer zie, heeft zij vrije dagen van haar werk genomen om dagjes met ons weg te gaan. Daarbij is het natuurlijk altijd haar kleine jongen (zoals ze hem soms ook noemt - hij is 20) waarvoor ze wel eventjes een stukje pizza wilt kopen en een zak snoep als hij dat graag wilt.
Daarbij heeft ze vaak benoemd dat ze eigenlijk niet wilt dat hij mijn kant op komt wonen, want dan is ze hem kwijt en is ze alleen met haar man. Mijn vriend heeft dan ook gezegd geen middenweg te willen kiezen wanneer we het over samenwonen hebben en hij in de buurt van zijn moeder wilt blijven wonen, mocht haar ooit eens wat overkomen. Ja, en ik dan? Ik heb ook mijn familie, vrienden en dergelijke hier zitten. Wat dat betreft zijn zij écht met alles 2 handen op 1 buik. Hebben mijn vriend en ik ruzie of een meningsverschil? Dan heb ik niet alleen ruzie met hem, maar ook maar meteen met haar en verdedigen ze elkaar tegenover mij. Als het aan hun ligt zie ik ze zelfs nog elkaars handje vast houden terwijl wij het bed met elkaar delen haha.
Anyway… Nu wil zij samen op vakantie, en met samen is het zij, ik en mijn vriend. Bestemming? De plek waar mijn vriend en ik laatst graag samen met zijn tweetjes heen wouden in de zomer. Ik heb haar op een hele nette en beleefde manier uitgelegd dat ik graag samen met mijn vriend op vakantie wil, alleen, zodat we niet elke keer onder hoede zijn van zowel mijn als zijn ouders en we elkaar ook eens leren kennen zonder dat er elke keer iemand bij is. Hoor ik achteraf van mijn vriend dat ze tegen hem had gezegd dat ik niet met haar weg wil en hij is tegen mij uit gevallen dat ik verre van beleefd was en het alleen maar leuk is dat ze met ons weg wilt. Ging ik niet mee, ging hij wel met haar alleen.
Ik lijk nu misschien een ontzettende zeikstraal haha, maar het zit me gewoon echt dwars dat hij alles met haar bespreekt en dat als ik ergens mee zit wat enigszins met haar te maken heeft, krijg ik de bom in de schoot geworpen en is hij écht boos. Hij haalt er zelfs mijn ouders bij om gelijk te staan en draait het dan zo om dat ik diegene ben die fout zit en mijn excuses moet aanbieden. Mede hierdoor begin ik steeds meer aan onze relatie en dan bovenal hem te twijfelen. Hij claimt ontzettend, maar spendeert tegelijkertijd nog weinig tijd aan mij. Ook als ik daar over begin begint hij alweer te kreunen en te zuchten… Ik weet gewoon niet meer wat ik nog moet doen. Ik hou ontzettend veel van hem en we hebben nu inmiddels ook al meer dan 6 jaar een relatie, maar deze en zoveel andere dingen maken me aan het twijfelen. Ik heb vaak genoeg gedacht om een fijne relatie dichtbij te zoeken, waarbij ik niet elke keer met de afstand zit en ook gewoon 1 op 1 momenten met mijn vriend kan hebben. Mijn ouders hebben al zo vaak gezegd dat hij niet het type is waar ik voor zou vallen en dat is ook zo, maar het is toch gebeurd.
En zelfs dit bespreekbaar maken is geen optie meer, want zelfs dan wordt meneer boos. Ik zit echt met mijn handen in het haar en weet écht niet meer wat ik moet doen. Wanneer hij luistert en het gaat goed, dan beloofd hij ook dat hij erom zal denken. Maar na een weekje is hij het vergeten en beginnen we weer van voor af aan.
Een heel lang verhaal haha, maar ik moest het echt even van me af schrijven en stiekem hoop ik natuurlijk op een paar reacties terug.
Liefs