betrouwbaar marktplaats?

Ik heb leuke zwarte enkellaarsjes op marktplaats gezien en heb diegene gemaild dat ik ze wou hebben voor de prijs die ze vroeg. Krijg ik net een mail terug in het engels dat het goed is en of ik ze wil halen of via tnt. Maar nu lees ik die advertentie terug en zie ik dat het daar ook in het engels staat, best dom dat ik niet beter had gelezen. Maar die woonplaats staat Amsterdam. Zal ik er nou op ingaan, lijkt mij niet betrouwbaar omdat ik bericht terug krijg in het engels… maar ze zijn zo leeeuk

Nou, ik heb ook wel eens wat gekocht van iemand die Engels sprak hoor!
Heb ik toen wel opgehaald want 't ging over een lens van 300 euro :stuck_out_tongue:

Kan toch gewoon een buitenlandse student oid zijn? Je kan iig even die naam van de account googlen…

Er wonen heel veel buitenlanders in Amsterdam, dus zo gek is dat niet hoor. Er zijn zat mensen die wel Nederlands begrijpen, maar het mss niet kunnen schrijven. Dit klinkt nog niet echt gek, vooral omdat ze ook voorstelt het op te halen (dus ze heeft niks te verbergen?). Als het redelijk dure laarsjes zijn zou ik kijken of je langs kan komen, weet je meteen of je waar krijgt voor je geld en je wordt zo sowieso niet opgelicht.

Je kunt doen alsof je het op wilt halen, kijken hoe ze reageert. Als ze je dan afwimpelt weet je dat het onbetrouwbaar is, als ze het prima vindt kun je er meestal vanuit gaan dat het wel betrouwbaar is en kun je alsnog zeggen dat ze het op kan sturen.

haha.

telefoonnummer vragen en zeggen dat je belt voor een afspraak om het op te halen… Als ze het niet geeft of een buitenlands nummer of iets wat je niet bevalt niet doen.

zou 't niet doen!
heb 't ook een keer gehad (alleen wel ff chekken of die gene heel raar Engels typt? Met veel fouten zegmaar), die mensen zetten dan bijv. iets op marktplaats en dan krijg je zo’n heel vaag mailtje met slecht Engels, over dat ze het alleen kunnen opsturen ofso en dat ze dan eerst 't geld willen ^^ Heb het zelf niet gedaan, maar andere wel en die kregen dus niets.

maar je moet ook nooit eerst geld opsturen

Als ik iets op marktplaats zou verkopen zou ik ook eerst het geld willen ontvangen voordat ik mijn spullen opstuur
Maar ik zou gewoon vragen om het op te halen en als dat kan zou ik het wel vertrouwen

Het zou zomaar iemand uit Nigeria kunnen zijn! :stuck_out_tongue:
Ik zou het gewoon ophalen, en anders gewoon pas bestalen wanneer je het ontvangen hebt.
Google idd de naam van diegene, want straks staat ie in de markplaats opgelicht forum!

^
Ik heb heel vaak iets op marktplaats gekocht en ontvangen

gewoon eerst doen alsof je het wil komen ophalen dus gegevens vragen en eventueel een tel nr want stel je kan het adres niet vinden!!!

Vervolgens bel je dan toch op omdat er veel tussen is gekomen en vraag je of ze het kan opsturen!

Of je haalt ze gewoon echt op weet je zeker dat je het goede krijgt.