Betrouwbaar geld verdienen?

Mijn vriend en ik zoeken allebei een bijbaan, wat niet heel gemakkelijk is voor 19 en 20 jarigen. Zojuist vertelde hij mij over iets waar je makkelijk geld kan verdienen, maar we twijfelen allebei of het betrouwbaar en veilig is. Het bedrijf noem ik niet op. En ik ben benieuwd of jullie hier ervaring mee hebben. De functie is als volgt; je werkt voor verschillende contactsites die bestaan voornamelijk uit vrouwelijke profielen. Doorgaans reageren hier veel mannen op. En als medewerker is het je taak om een mailgesprek met deze mannen aan te gaan en een ‘chatrelatie’ aan te gaan. Het zijn duizenden mannen dus je kunt de hele dag door mailen. Je mailt in de naam van het meisje, dus mijn vriend, als man, mag die berichtjes ook gewoon sturen. De klant betaalt voor elk berichtje dat hij van dat ‘meisje’ ontvangt, hierdoor wordt het bedrijf betaald en degene die er ‘werkt’ dus ook. Dit is in het kort de ‘functie’

Iemand ervaring met dit soort ‘baantjes’ ?

Hmmm meer reacties?

Ja we gaan sowieso verder zoeken naar een normaal baantje. Dit is alleen wel erg verleidelijk omdat we het niet breed hebben en we er makkelijk geld mee verdienen.

Niet aan toegeven, ga op zoek bij schoenenwinkels, kledingwinkels, bioscopen. Die zoeken vaak ouder dan 16 jaar namelijk. Of de V&D bijvoorbeeld

Meen je dit? Volgens mij kan je hier heel veel problemen mee krijgen. Niet doen dus.

Ja maar ik ben 19 dus dan ben ik al gauw te oud…

Dit kan in het algemene bijbaantjes topic, maar ik vind dit echt heel fout klinken. Ik zou het echt niet doen. Liegen als bijbaan, dat kan alleen maar verkeerd gaan…

Je moet gewoon goed en veel zoeken, niet kieskeurig zijn (en soms ook een beetje geluk hebben) en er zijn ook altijd nog uitzendbureaus. Er zijn echt wel normale dingen te vinden zoals de rest al zegt. Het is mij ook gelukt na 7 maanden (op m’n 19e), maar je moet je er wel echt voor inzetten.

Ik vind de door jou omschreven bezigheid geen bijbaantje te noemen, maar alsnog verwijs ik je door naar het bijbaantjestopic.