Betrapt..?

Hallo allemaal,
Ik weet echt niet wat ik moet doen! Laatst was ik bij mijn vriendje thuis en hij was even weg maar had zijn mobiel laten liggen. Nu ben ik heel erg dat weet ik, maar ik heb toen zijn smsjes gelezen… En raad eens, ik zag natuurlijk smsjes van een meisje die hij op vakantie had leren kennen. Niet veel, maar toch… En niet gewoon vriendschappelijke, maar meer: hey lekkerding etc…
Ik weet dat het niet zo goed ging tussen ons toen hij op vakantie ging, en hij is in zijn vorige relatie ook al eens vreemd gegaan dus nu maak ik me extra zorgen. En als hij zat is, is het ook een echte flirter…
Maar het probleem is, ik schaam me ervoor dat ik zijn smsjes heb gelezen! Dat had ik natuurlijk niet mogen doen, en daarom durf ik hem er ook niet mee te confronteren…
Wat zouden jullie doen in dit geval? Ik weet dat het fout is van mij, maar tegelijkertijd kan ik nu moeilijk steeds doen alsof er niets aan de hand is. Ik zit nu echt met een dubbel gevoel!

Vertel hem de waarheid.

lastig voor je idd! ik denk dat de waarheid het beste is want in een relatie hoor je geen geheimen te hebben… als ik een vriend had gehad en hij wou mijn smsjes lezen had ik hem zonder twijfelen mijn telefoon gegeven bijv.

Ik zou het hem gewoon zeggen.

Ja dat weet ik, maar ben bang dat hij dan boos wordt want hij is echt anti-jaloers gedrag en alles wat daarbij hoort… Maar verzwijgen lukt eigenlijk ook niet, hoewel ik nu wel steeds mezelf aan het vertellen ben dat het waarschijnlijk toch niks zal zijn.
Ik heb al iets bedacht, ik kan misschien eerst over de vakantie beginnen en vragen of hij echt geen gekke dingen heeft gedaan omdat het toen niet zo goed ging tussen ons… En als hij het dan al opbiecht dan hoef ik dat van die smsjes niet meer te vertellen :stuck_out_tongue: En anders kan ik er dan over beginnen dat ik die smsjes las.
Maar ik voel me echt schuldig dat ik zijn smsjes heb gelezen (en tegelijkertijd haat ik hem op dit moment, lastig!)

zijn er meer mensen die ooit de smsjes lezen van je vriendje?

Ach, dat je zijn smsjes hebt gelezen zegt eig al dat je hem nog niet volledig vertrouwde. Als die veronderstelling dan ook nog min of meer wordt bevestigd… ik denk dat je hem er idd mee moet confronteren. Geef toe dat je het niet goed van jezelf vind dat je zijn smsjes hebt gelezen, maar dat je wel een verklaring wilt.

Ik denk inderdaad dat dat het beste is, het verstoppen heeft geen zin…
Ik vertrouwde hem ook niet helemaal, maar nu blijkt wel weer dat dat terecht is :wink:

Dit (:

Ja inderdaad, daarom vind ik dat ook altijd zo verdacht. Altijd als ik vraag of er iets aan de hand is bijv. zegt hij altijd dat hij het niet fijn vindt dat ik dat vraag omdat ik hem dan niet vertrouw volgens hem. En dat hij een trauma heeft overgehouden aan een jaloerse vriendin, echt een slechte smoes maar goed.
Ik zal hem ermee confronteren, ben benieuwd wat hij voor excuus verzint :wink:

succes ermee. Lijkt me een lastige situatie. Maar ik vind het niet gek dat je hem niet 100% vertrouwd, zeker niet als hij eens eerder vreemd is gegaan. Ik hoop dat hetn og goed komt, maar deze dingen zijn vaak zo ingewikkeld en niet echt meer goed te redden…

Wacht een paar dagen om erover te beginnen.
Jij bent nu fout geweest, hij in de vakantie. Want dat soort smsjes vind ikzelf niet kunnen als je een relatie hebt.
Dus alle moed bij elkaar schrapen en eerlijk zijn. Hij moet vervolgens eerlijk tegen jou zijn, uitpraten.

jezus wat een lul. sorry ik ken hem natuurlijk niet maar ik heb het gevoel dat hij die “trauma” van zijn jaloerse ex als smoes gebruikt dat jij altijd maar ja en amen moet zeggen en je nergens mee mag bemoeien zodat hij lekker zijn gang kan gaan

vertel hem de waarheid, dat je hem al niet 100% vertrouwde en dat je zijn smsjes hebt gelezen om bevestiging te vinden dat je wel op hem kan vertrouwen maar dat je alles hebt gevonden behalve de bevestiging. dat je zijn smsjes niet leuk vond om te lezen van dat meisje en dat je de waarheid wilt weten over hoe het zit.
als hij uit zijn naad gaat en het verhaal over de schuldige (nee dat ben jij niet, hij is hier fout) op jou wilt afschuiven, dan kan je hem maar beter kwijt als rijk zijn. zo’n vriendje wil je toch niet?

Gewoon zeggen. had ook zo’n soortgelijke situatie maar dan over de mail. Geloof me, blijf er niet mee rondlopen. Het is erger dat hij die smsjes heeft dan dat jij ff in zijn mobiel gekeken hebt. (vind ik)

Ja jullie hebben gelijk, ik ga het hem toch vertellen. Ik kan dit toch niet zomaar wegstoppen…
@ Doenie: Inderdaad, als hij daar boos om wordt weet ik sowieso al genoeg… En dat is ook echt een slechte smoes, dat is ook hetgene wat ik zo aan hem haat :wink:

Dank jullie wel voor de reacties!

Ik heb het zelf ook wel eens gedaan, smsjes gelezen, maar ik deed dit omdat hij heel erg raar deed (hij nam ineens zn telefoon overal mee naar toe, terwijl hij dit nooit deed etc. ) En er stonden dus smsjes in naar een meisje van vakantie die nog wel verder gingen dan alleen ‘lekkerding’, ik heb hem hier uiteindelijk mee geconfronteerd, hij heeft toen alles wel verteld maar het vertrouwen in hem was een stuk minder. Ik word er nu nog boos om, als ik eraan terug denk, en het is nu 1 jaar geleden (en het is mn ex nu, maar dat had niets te maken met de smsjes). Maar in ieder geval, succes met het vertellen!

Mijn ex deed ook zo vaag… totdat ik in zijn mobiel keek.
Ik zag, bij zijn verzonden berichten, seks smsjes naar andere meiden. Ik was echt kapot… maar had hem wel ermee geconfronteerd. Wel een tikkeltje erger.

gewooon zeggen joh, geloof mij , je bent niet de enige die in de telefoon van haar vriend kijkt hoor