betoog!!!

Kunnen jullie me helpen om goede argumenten te bedenken voor de volgende stelling: de inkomensverdeling in Nederland moet eerlijker worden?
Ik moet een betoog schrijven voor een cijfer, mar ik weet gewoon niks meer!!

Als de inkomensverdeling blijft zoals hij nu is dan zal over een tijd het gat tussen rijk en arm heel groot zijn en dan komt er een grote verdeling. Of zoiets. Economie is niet mijn sterkste vak :slightly_smiling_face:

Ik heb net vandaag mijn betoog geschreven voor een SE cijfer, maar niet hierover. Ik heb niet echt een idee, maar wat je zou kunnen doen is cijfers voorleggen op welke punten de inkomstenverdeling dan niet eerlijk verdeelt is…

Heel veel succes!

er moet een balans komen tussen arm en rijk, het hoeft natuurlijk niet per se gelijk aan mekaar te zijn maar de verschil moet niet te groot zijn anders zal er op de lange termijn een nog grotere kloof tussen arm en rijk ontstaan

Niet iedereen heeft gelijk kansen op een goed betaalde baan. Sommige hebben gewoon het diploma/middelen er niet voor. Of ze worden gediscrimineerd. Dus bij het solliciteren nemen ze je niet aan vanwege je afkomst( bijvoorbeeld)

mensen die als bouwvakkers o.i.d. werken verdienen minder als mensen die op een kantoor (of in een bedrijf dus) werken, terwijl deze mensen zich er nog harder voor moeten uitsloven. en in principe hebben zij ook een belangrijke bijdrage aan de maatschappij. Wie moet anders wegens aanleggen? huizen bouwen? etc

alleen dat komt nu in mij op hahah veel succes verder :wink:

Dankjulliewel!! Het brengt me wel weer op goede ideeen!