Betoog

Ik moet een betoog voor NL schrijven,
heeft iemand nog een leuk/origineel onderwerp?
Het mag namelijk niet te cliché zijn zoals de doodstraf etc.
Alvast bedankt:)

pfff volgens mij moet ik binnenkort ook een betoog schrijven.

abortus ofzo?

umm is wel een goede! maar volgens mij ook iets te voor de hand liggend mn docent wil dat niet omdat er op scholieren enzo allemaal betogen van zijn…

iemand nog een idee?

Ehm, het maakt helemaal niet uit over welk onderwerp het gaat? Opzich zou je gewoon al s in de krant kunnen kijken, daar staan echt honderden onderwerpen in waar je een betoog over zou kunnen schrijven.
Iets actueels: wikileaks, langstudeerders moeten 3000euro meer collegegeld gaan betalen, het kraakverbod, het wkvoetbal (dat het nu alleen naar de rijke landen is gegaan enzo, beetje criminele bende is de fifa!)
Nou ga zo maar door! Sla gewoon de krant eens open en kijk wat je interessant lijkt…

Gevangenisstraffen moeten hoger
Sinterklaas moet worden afgeschaft
Mensen verplicht zonnepaneel op dak
Jongens verplicht op flirtcursus.
Gymnasiasten op een aparte school
Studiefinanciering moet worden afgeschaft.
Genoeg?

ja daar zitten wel wat goede tussen dankje!

hihi dit zijn ook handige onderwerpen voor mijn betoog voor filosofie (:

wij moeten betoog schrijven over of vuurwerk verboden moet worden of niet
en dan mag je zelf weten of je voor of tegen bent

Haha, over die onderwerpen zou ik geen normaal betoog kunnen schrijven: allemaal tegen :’)

Anyway:
De leeftijdsgrens op games zou moeten nageleefd worden.
De alcoholgrens moet naar 18 jaar.
Een schooluniform zou verplicht moeten zijn.
Regels voor euthenasie moeten soepeler.

@CinnamonCream: dan kan je juist een betoog schrijven. Een betoog is voor of tegen :wink:

op mijn exame ging het over zelfdoding/euthenasie

ik heb mijne vorige week over de afschaffing van het koningshuis gedaan, ik had een 8! was best een chill onderwerp (:
vorig jaar had ik het over vingerafdrukken in paspoorten, maar dat is nu niet zo recent meer.

Ja, oké, maar die stellingen die zij geeft zijn allemaal voor, anders had ze ‘niet’ erin verwerkt :wink:

ik had een uitzetting over de macdonalds gedaan echt super goed vond ze hem, en het is nogmaar mn proefversie.
maar je kan er ook makkelijk een betoog van maken!
op de macdonalds site zelf staat al echt super veel :slightly_smiling_face: