Betoog: Waarom jongens zo verschrikkelijk zijn

Hee,

Ik heb volgende week mijn eerste betoog; het onderwerp is jongens. Ik moet het samen met nog een ander meisje doen en ik moet het afkrakende gedeelte doen.

Ik ben dus, samen met dat meisje, de eerste die een betoog moet houden en wij hebben allebei nog nooit een betoog gehouden.

Nu moet ik vijf redenen zien te verzinnen waarom jongens verschrikkelijk zijn, maar ik kom niet verder dan twee redenen en met twee redenen kom ik niet zo heel ver… Hebben jullie misschien nog redenen, zodat ik verder kan gaan schrijven aan mijn betoog?

Ik heb nu:

1. Ze zijn vaak onverzorgd (denk: scheten, boeren, etc.)
  2. Ze voelen zich vaak suprieur aan vrouwen.
  3. ?
  4. ?
  5. ?

Alvast bedankt!

Niet elke jongen is ‘verschrikkelijk’

Ik vind het geen goed betoog eigenlijk… want echt niet alle jongens zijn hetzelfde. En de argumenten die jij geeft slaan nergens op.

Dit is generalisering, ik zou een ander onderwerp nemen.
Beetje onzin dit haha.

Net alsof het voorwerpen zijn die je uit de handel probeert te krijgen :’)

ja dit is echt onzin …

Wat een raar onderwerp. Maargoed jij hebt het niet zelf gekozen volgens mij maar het lijkt mij moeilijk om daar een betoog over te houden.

onverzorgd omdat ze scheten en boeren laten?

Ik vind het nogal onzin, want nu komen er horden vooroordelen, die makkelijk te ontkrachten zijn.

Moeten jullie een betoog houden over hoe ‘verschrikkelijk’ jongens zijn? Vreemd, wij doen het over serieuze onderwerpen.

Wat een vreemd onderwerp… En daarnaast is het sowieso een slecht onderwerp voor een betoog, omdat alle argumenten die je kunt bedenken puur subjectieve speculaties zijn. Er zijn geen feitjes en getallen…

Ik heb het onderwerp ook niet verzonnen, dat heeft mijn lerares gedaan, maar het komt erop neer dat ik een betoog moet houden waarom jongens zo verschrikkelijk zijn (hekeling) en dat andere meisje moet vertellen waarom ze zo geweldig zijn (lofrede).

Ik weet dat mijn argumenten niet heel goed zijn, maar ik heb nog nooit een betoog gehouden en ik weet eigenlijk ook niet wat ik als argument zou kunnen gebruiken. Daarom vraag ik jullie om hulp. :slightly_smiling_face:

Inderdaad. Ga het hebben over Guantanamo zeg.

Ik weet niet voor welk vak dit is, maar dit is écht een heel vreemd onderwerp, aangezien dit vrijwel direct leidt tot stapels drogredenen.

Ik weet dat het niet zo’n goed onderwerp is, daarom vind ik het ook lastig om argumenten te verzinnen, omdat je niet echt dingen kan opzoeken…

Wel een vreemd onderwerp inderdaad. Maar goed.

Sommige jongens houden zich ook niet aan afspraken (?).

• Ze zijn lomp, want bladibla *reeks voorbeelden uit de praktijk*
  • Ze zijn onbeschoft, want bladibla *reeks voorbeelden uit de praktijk*
  • Ze worden nog steeds beter behandeld dan vrouwen, zo krijgen vrouwen gemiddeld 40 cent minder betaald per uur dan hun mannelijke collega die dezelfde functie vervult bij hetzelfde bedrijf.
  • Mannen gaan vaker vreemd, zijn minder voorzichtig met alcohol en andere drugs en roekelozer. (volgens die en die bron die je zelf op mag zoeken)
  • Zonder vrouwen geen kinderen, zonder vrouwen geen volgende generaties. Mannen zijn nergens nuttig voor, we kunnen de spermacellen zo uit het lab krijgen.

NIET DAT IK HET HIERMEE EENS BEN<<<<<<<<<

Maar zoiets? Ik zou het ook echt niet weten, dit zijn ook niet bepaald mijn sterkste argumenten ooit :'D

• Ze zijn hardhandiger dan vvrouwen.
  • Hebben andere prioriteiten
  • Geven zichzelf vaak meer rechten dan de vrouwen (neem jim morisson, die 100x vreemdging, maar hels werd toen zijn lief dat deed)

Ik ben het overigens niet mee eens.

Laten zich door hun penis leiden?

^en dat is vast ook zo door mannen zelf.

ik zou feiten opzoeken, en niet van die dingen die echt per jongen/man verschillen.
maar omdat dat dus lastig is , zou ik klagen bij je lerares. ik kan me niet voorstellen dat ze leerlingen een BETOOG laat houden over zoiets doms…