Betoog; Tienerzwangerschappen

Heeey,
Ik houd men betoog over Tienerzwangerschappen ik heb al best veel, maar ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden daarom heb ik wat vragen;

1 Ben je voor of tegen Tienerzwangerschappen?
2 Waarom ben je er tegen/voor? Geef een goed argument?
3 Zou je zelf op de leeftijd van onder de 20 kinderen willen?
4 Geef een reden tegen je standpunt. Maar weerleg die dan weer

Vul in wat je in wilt vullen / weet.

Dankjewel :slightly_smiling_face:
x

1. Ik ben voor…
  2. Ik zou geef abortus kunnen laten doen… Ik ben gek op kinderen… ik zal nooit nu al bewust zwanger worden maar mocht het gebeuren zou ik het zeker houden.
  3. nee (wel voor mijn 25ste)
  4. jeetje… uhh Je bent je vrijheid kwijt. Maar je ouders zullen je altijd helpen mocht je heel graag iets willen.

Oke, hier mijn antwoorden.

1. Ik ben er over het algemeen er op tegen mits de ouders van het kind financieel en met liefde voor het kind willen/kunnen zorgen.
  2. Ik vind dat een kind een zorgeloze jeugd moet hebben en denk niet dat dit het geval zal zijn als de ouders zelf ook nog kind zijn.
  3. Nee, liever niet. Als ik al kinderen zou willen dan pas rond m’n 25e tot m’n 30e.
  4. Ik wil nog zoveel met m’n leven doen. Een kind slokt veel tijd op en ik wil eerst een carrière opbouwen voordat ik aan kinderen begin.

Hopelijk heb je hier wat aan? Liefs!

Voor
Omdat het elke meisje kan overkomen, het is altijd makkelijk voor de meisjes die geen tienermoeder zyn commentaar te leveren op tienermoeders
Niet bewust, maar wel voor myn 24e
Zo is de wereld nu eenmaal de een overkomt het en de andere niet. Dus nooit zomaar commentaar gaan levere by degene waar het wel is overkomen want je je kent het verhaal niet dat erachter ziet of de gevoelens vn die persoon.

Je kan toch niet voor of tegen tienerzwangerschappen zijn? Dat is gewoon iets dat gebeurt. Je moet dan wel een goede stelling nemen, zoals: ik vind het goed als meisjes van 18 er bewust voor kiezen zwanger te worden. Zoiets. Daar kan je een zinnig antwoord op geven, op deze vraag niet.

Idd, ben het met Sooooph eens…

ik ook

je kan idd niet voor of tegen zijn… ik studeer mwd en ga met zulke meiden werken en ze hebben vaak een erg traumatische achtergrond t is vaak geen keuze van die meiden…

niet lullig bedoeld maar ik zou je dr eerst wat meer in verdiepen voordat je stellingen gaat verzinnen:)

ben het ook met scooop eens maar dan nog
ik ben niet voor maar ook niet tegen weet je het gebeurd je gewoon. Persoonlijk zou ik het weg laten halen maar ik heb wel super veel bewondering voor meisjes die het houden.
Ik zou best voor mijn 20 ste kinderen willen als ik het kan combineren met mijn studie en mijn vriend het wil. Mijn laatste vriendje was namelijk veel ouder dan mij en dat heeft mij er wel over aan het denken gezet. Ik heb toen ook tegen hem gezegd zo gauw jij voor mij en de kinderen kan zorgen wil ik eventueel best een kindje na mijn vwo diploma op mijn 18 de dus. Dan combineer ik mijn studie namelijk gewoon met mijn kindje

Oke daar heb je misschien gelijk in maar ik moet men betoog erover houden. Daarom iedereen heeft hier zijn eigen mening over en daarom vind ik goed waarom je die geeft.
en ik vind dat je gelijk hebt hoor.
Maar ik ben er tegen omdat er veeeel meisjes zijn die niet weten wat er allemaal bij komt kijken, hoeveel aandacht en verzorging een kindje nodig heeft en ja der zijn natuurlijk andere mensen die precies weten waarmee ze bezig zijn. Bij antiliaanse tieners komen heel veel zwangerschappen voor doordat ze niets ervan af weten. Dat ze een kindje willen om dat ze dan iemand hebben om om te geven etc. Natuurlijk zijn er ook mensen die weer genoeg ervan af weten en alles kunnen betalen etc. maar het grote deel daar is arm/ weten niet wat ze nu precies moet doen.

Uhm sorry hoor. Daarom stel ik deze vraag ook om jullie MENING te weten. Dus wtf. Ik vraag jullie gewoon wat wat jullie ervan vinden ik heb mijn standpunt helemaal niet vertelt tot net hier boven ja -.-
En ja zo gaat het eenmaal met een betoog. Je moet een onderwerp hebben waar je voor of tegen bent.

Nee precies daarom juist.
Ik heb me er nog niet super in verdiept ik heb wel al dingen doorgelezen etc. en wat ik van mezelf als wist maar daarom stel ik deze vragen dus.
en misschien moet jij eens goed lezen wat nu precies mijn vraag is etc en dat ik een betoog moet maken. Ik heb helemaal niks tegen die mensen of wat je nu ook mag denken. (niet lullig bedoeld hoor -.- ).

Je geeft nu wel je standpunt; "het is vaak niet de keuze van de meisjes’’

Waarom dat niet? Er zijn veel mensen tegen vanwege hun geloof
Of er zijn juist mensen voor vanwege hun geloof. etc

Daarom vraag ik jullie mening + Standpunt.

Ja daar heb ik zeker wat aan dankjewel :slightly_smiling_face:

1. Ben je voor of tegen Tienerzwangerschappen? Ik ben tegen.
2. Waarom ben je er tegen/voor? Geef een goed argument? De meeste meien onder de 20 studeren nog, en hebben geen werkezekerheid & zekerhei over hun financiele zaken. Als je dan een kind moet opvoeden… En ook, als je jonger dan 20 bent, ben je nog niet echt klaar voor kinderen. Hoe gek je er op bent. Ik vind je dan gewoon te jong. je bent meestal zelf nog 'n kind/puber.
3. Zou je zelf op de leeftijd van onder de 20 kinderen willen? Ik wil geen kinderen.
4. Geef een reden tegen je standpunt. Maar weerleg die dan weer. Snap ik niet zo goed. Gaat het over vraag 3?

Ik geef even MIJN mening.

Ik ben tegen tienerzwangerschappen
1 Risisco kind
2 Maatschappelijk
3 Kennis

Ja ik weet dat sommige mensen het er niet mee eens zijn, maar kan dat dan ook op een normale manier worden gezegt? Ik wil graag jullie mening horen en ik wil er ook van leren. Zo kom ik alleen maar meer erover te weten en daarom heb ik dit topic aangemaakt.

TEGEN
Ik denk dat je als tiener gewoon niet voor het kind kan zorgen. Het kind geen goede toekomst kan bieden of verzorgen.
Nope
Ik denk dat je goed moet overwegen of je een kind gaat krijgen of niet. Natuurlijk kan het per ongeluk gebeuren zonder het gepland te hebben. Maar dan vind ik wel dat je er goed over na moet denken. Jij bent je jeugd kwijt, bent voor de rest van je leven verantwoordelijk voor iets wat je hebt gedaan in je tiener jaren. En ik vind dat je een kind een goede ondergrond moet kunnen bieden, anders komt er van het kind weinig terecht…

uhhhhmmm om maar even terug te komen op je verhaal…het was niet mijn standpunt dat die meiden vaak geen keuze hebben het is een onderzocht feit…en die meiden geven zo ongeveer 9 van de 10 keer aan dat zij dit zo ervaren. En waarom je zo aanvallend doet begrijp ik niet want ik probeer je alleen maar te helpen door je informatie te verschaffen?:slightly_smiling_face:

Idd…

Dan moet je het ff beter formuleren en zeggen, wat vinden jullie van tienerzwangerschappen?
Je kan niet voor of ertegen zijn. Je word opeens zwanger.

]Tegen. (uhh vreemde vraag, zo stel je dat niet eigenlijk maar goed!
Als tienermoeder en vader ben je zelf nog een tiener, het woord zegt het al, je bent dus nog niet helemaal volwassen en heeft het kind dus niet dezelfde basis, dan dat die zou hebben met volwassen ouders.
Natuurlijk niet
- stomme kutvraag:P[

1 Ben je voor of tegen Tienerzwangerschappen? voor
2 Waarom ben je er tegen/voor? Geef een goed argument? Het kan je altijd overkomen, en veel vinden abortus moord. dus kiezen ze ervoor om het te houden
3 Zou je zelf op de leeftijd van onder de 20 kinderen willen? nee, maar wel voor mn 24ste ongv
4 Geef een reden tegen je standpunt. Maar weerleg die dan weer Ik zou nooit zomaar commentaar erop geven, zonder te weten of het geplant was ed. Maar ze hebben nog altijd ouders die ze steunen.