Betoog over prostitutie

Hallo allemaal,

Ik heb volgende week een betoog rondom het afschaffen van prostitutie in Nederland. Ik was in eerste instantie zeker dat prostitutie moest blijven in ons land, maar door artikels over gedwongen prostitutie ben ik toch gaan twijfelen.
Daarom vroeg ik mij af wat jullie mening is rondom dit onderwerp, en probeer dat dan ook met argumenten uit te leggen.

Alvast bedankt!

Eerlijk gezegd vind ik niet dat dit afgeschaft hoeft te worden.
Het is voor veel vrouwen een bron van inkomen en het is ook niet verplicht.
Het is hun eigen keuze.
Wel vind ik deze keuze erg riskant, aangezien ze toch vaak anders behandeld worden. Veel mensen willen niet met een prostituee omgaan. Ook gebeurd het regelmatig dat deze vrouwen mishandeld worden en zelfs vermoord. Omdat ze toch met vreemde mannen in een kamer zijn.
Tot slot: Ik vind dat ze het niet moeten afschaffen en dat iedereen het lekker zelf moet bepalen.

Sommige worden er toe gedwongen dan denk ik ja schaf het af maar sommige die moeten stelen als ze dit niet kmunnen doen dus ja geen idee (nuttelosse reactie…)

oh toevalllig hebben ik morgen een presentatie over vrouwenhandel. 90% van alle prostituees zijn gedwongen. Ik vind dat het afgeschaft moet worden.

Wey_x je zegt dat het voor veel vrouwen een bron van inkomen is en dat het niet verplicht is, dat is dus niet helemaal waar. zoals ik al zei 90% van de prostituees zijn gedwongen, ze zijn terecht gekomen in de vrouwenhandel. Ze zien dan ook niets of bijna niets terug van hun inkomen…

@Girlygirlxo In Nederland hebben we het over hea… Dus niet wereldwijd. Natuurlijk is er ook sprake van vrouwenhandel in Nederland.
In Nederland is er een schatting van 3.500 slachtoffers van vrouwenhandel.
Terwijl er ongeveer 30.000 vrouwen werkzaam zijn in de prostitutie.

Ik denk van niet, het mag misschien wel wat geminderd worden, maar alles wat verboden is is aantrekkelijk, dus ik denk dat het er dan alleen nog maar erger op zou worden.

Bedankt voor jullie meningen! Nog meer mensen?

ik twijfel ook, als het gedwongen is moet het worden afgeschaft maar sommige doen het ook vrijwillig en voor hun zou het natuurlijk niet leuk zijn als het dan werd afgeschaft.

Ik denk dat het juist moest blijven, want als het afgeschaft zou worden komen er misschien wel meer verkrachtingen?

Ookal zou het afgeschaft worden, er zullen toch nog vrouwen het doen of ertoe gedwongen worden.