Betoog over: photoshop is slecht.

Ik denk dat ik mijn betoog daarover wil houden. Dat het slecht is voor je zelfbeeld.
Zouden jullie een paar tegen of voor argumenten kunnen noemen, zodat ik kan kijken of het wel echt iets is wat je vanaf veel verschillende standpunten kunt bekijken.

Zoiets als dat er gephotoshopte reclames zijn, en dat vooral meisjes naar die reclames kijken (meestal) en dan krijgen ze een slecht zelfbeeld, en dan willen ze daarop lijken. En dan gaan ze die producten kopen, omdat ze denken: he dat werkt! En dan kost het juist voor hen zoveel geld, en dan zijn ze centjes minder. Zoiets?

Goed idee, dan moet je dit filmpje laten zien.

Dat is wel een goed onderwerp!

Tegenargument: Mensen moeten zien dat iets effect heeft, voordat ze het gaan kopen. Zonder photoshop wordt het voor reclamemakers heel moeilijk om dat te bereiken
En de ontkrachting zou dan kunnen zijn: Maar mensen willen ook alleen iets kopen wat een zíchtbaar effect heeft, en als dat in de reclame niet het product is dat het effect geeft maar de photoshop dan houd je de mensen voor de gek. En zullen ze teleurgesteld zijn als ze het zelf gebruiken (&het niet vaker kopen)

Argumenten voor liggen wel voor de hand
Slecht zelfbeeld &zo.

Dan kun je die dus ook als een voorargument zien voor als je zegmaar ertegen bent.

Maaar…
wat kan je als goede stelling nemen?
want zeggen; Photoshop is slecht, dan kom je eigenlijk nergens.
Maar ‘Photoshop moet verboden worden’ is weer wat overdreven.

Photoshop de nieuwe plastische chirurgie?

Misschien een goede titel

Ah, goeie! Dankje! :grinning:

Geen probleem :slightly_smiling_face: hoe ging het?

haha ik heb hem nog niet gehouden, ik moet over 2 weken pas!

Ik heb dus even een beetje alles gewijzigd.
Ik wil het nu houden over het schoonheidsideaal wat iedereen wil bereiken met photoshop enzo.
En dat mensen dus door al dat photoshop aan dat ideaal willen voldoen.
:wink:

Ik zou zegen bewerkte foto’s. Photoshop is namelijk een programma en een merknaam. Als je in je betoog zegt dat ‘Photoshop’ slecht is zeg je dat het programma slecht is en niet het bewerken van foto’s zelf.

Edit: + er zijn nog honderden anderen bewerkingsprogramma’s waarmee je dan wel zo mogen bewerken? Dat is wat je nu in feite zegt.

hmm tja… Maar fotoshop hoeft niet altijd mensen te veranderen. Ook de omgeving ervan of voorwerpen/stilleven.
Ik vind dat een foto zonder photoshop standaard word.
Ik denk dat je het van meerdere kanten moet bekijken :]

Ik dacht ook serieus dat het hier over ging toen ik de titel las.

http://www.youtube.com/watch?v=6TFbWA5wV78
hier word een vrouw dun gephotoshopt.
dus van dik naar dun zegmaar.
zoek maar eens op youtube op photoshop makeover.