Betoog over die Ijslandse vulkaan

Halleeu. ik moet voor Nederlands een betoog schrijven over een actueel nieuwsonderwerp, en ik dacht dus aan die Ijslandse vulkaan, maar ik doe dus dat ik er zegmaar tegen ben dat ze niet vliegen, dus ik vind dat ze wel moeten vliegen, eigenlijk vind ik dat niet maar ik kan meer argumenten bedenken waarom ze wel moeten vliegen als waarom niet, haha. Maar weten jullie dus nog een tegenargument voor mijn stelling? Dus waarom moeten ze niét vliegen?

dankuu

Waarom moeten ze niet vliegen? misschien omdat anders de motoren uitvallen en iedereen dood neervalt. :’) alsof ze voor de lol hier vastzitten, en misschien kan je wel meer argumenten hebben waarom ze wel zouden moeten vliegen, maar ik denk dat dit toch wel een van de belangrijkste redenen is. ik bedoel, zeg zelf, zou jij nu in een vliegtuig willen zitten waarvan de kans zo groot is dat de motoren uitvallen en je zomaar ergens neer kan storten? dan reis je toch liever even niet, hoe kut het ook is, en hoe graag je ergens anders wilt zijn, of hoeveel je ook voor iets betaald heb, echt, dat komt wel goed, misschien dat het in het begin een chaos wordt, als ze weer vliegen, en dat het nu een ramp is dat je niet eventjes lekker een weekje op vakantie kan, of je familie niet kan zien die over zou vliegen, maar echt, bedenk even dat dat toch veel beter is dan dat ze in het vliegtuig zouden stappen en vervolgens zullen neerstorten.

• de luchthavens draaien miljoenen verlies [slechtvoordeeconomie(?)]
  • het werkverkeer word ernstig belemmerd
  • duizenden mensen kunnen niet op vakantie waar ze wss veel geld voor betaald hebben
  • er zijn mensen stucked in een ander land die nu toch echt wel naar huis willen

??

Al die mensen die zich druk maken om het feit dat die vliegtuigen niet vliegen, zijn mensen die meer waarde hechten aan geld dan aan mensen hun veiligheid.

Trouwens, waarom zou je een betoog houden over een vulkaan waar je waarschijnlijk de naam niet van kan uitspreken?

Ejaculationyoghurt :V

Omdat je met die aswolk de veiligheid van de passagiers niet kunt garanderen. En mensenlevens zijn belangrijker dan de winst van vliegmaatschappijen.

Je bent er toch vóóór?

Hahahahaha. Wel filmen heh je betoog :’)

Maar als je een argument tegen doet, dan kun je hem weer ontkrachten.

Dus; Natuurlijk is het veel beter de vliegmaatschappijen dat het luchtruim weer wordt vrij gegeven. Maar ik vind dat veiligheid belangrijker dan de winst van KLM is.

Ik denk niet dat je überhaupt er voor kan zijn dat ze gewoon gaan vliegen… ze kunnen niet vliegen, dan storten de vliegtuigen neer x]

Op www.nos.nl stond daar een artikel over. Wacht ik zoek het even op.

*tuut* Even geduld alstublieft

http://nos.nl/artikel/151…-willen-weer-vliegen.html

Die zo. En er stond ook nog ergens een artikel (die ik even niet kan vinden) over dat ze in Amerika vaker last hebben van vulkanen en de as enzo, maar als er daar een vulkaan ontploft zijn ook niet alle luchthavens dicht, alleen maar de havens die er echt last van hebben. In Amerika zijn ze er zeg maar beter op voorbereid.

Je kunt natuurlijk ook iets vertellen over de miljoenen euro’s schade die de luchtvaartmaatschappijen oplopen, de mensen die vastzitten in het buitenland, dat ook bijvoorbeeld de export van producten niet verder kan gaan.

Kijk maar eens op www.nos.nl, daar staat echt een heleboel.

Ik hoop dat ik je zo goed geholpen heb!

http://headlines.nos.nl/forum.php/list_messages/19851 XD

Daarom moeten ze ook maar weer snel vliegen, dan breken die nieuwslezers ook niet steeds hun tong over dat woord X]

Er stond een artikel in de NRC next dat KLM en Lufthansa testvluchten hebben gedaan en dat alles goed ging en dat de motoren niet viezer waren dan na een normale vlucht. Dus zoek anders een soortgelijk artikel op van internet en gebruik dat als bron.

Veel bedrijven draaien enorme verliezen
Mensen moeten op de luchthavens slapen, waar ze meestal ook uitgeschopt worden, dus komen op straat.

Hahaha nooit, dat worden allemaal ‘uhmetjes’ en ‘ennetjes’ hahaha.
Ik kan inderdaad die naam niet uitspreken hahaha maar ik maak er gewoon ‘Ijslandse vulkaan’ van ;p

In ieder geval heel erg bedankt iedereen :] ik had zelf trouwens ook al opgeschreven dat het fout kon gaan, dus niet dat ik zo dom ben er zelf niet op te kunnen komen dat vliegtuigen neer kunnen storten hoor, hahaha!

ik heb nu dit, voor de geintresseerden hahaha

Stelling: Het vliegverkeer moet ophouden wegens as in de lucht door Ijslandse vulkaan.
Ik ben hier tegen want:

Argument 1: mensen kunnen niet naar belangrijke dingen als operaties, begravenissen enz.

Argument 2: afgelopen weekend werden er proefvluchten gedaan en toen was er ook niks gebeurd

Argument 3: mensen kunnen niet op vakantie waar ze misschien wel veel geld voor hebben betaald

Tegenargument 1: Het is onverantwoord want als het wel fout gaat is het de schuld van de luchtvaartmaatschappij

Tegenargument 2: Bedrijven hebben er last van want import en export dat via luchtwegen binnen moet komen ligt stil, en dit is heel ongunstig omdat we ook al een economische crisis hebben.

Ok, je hebt zo een goed rijtje argumenten staan lijkt mij.
Alleen één ding: tegenargument 2 is eigenlijk een argument voor jou stelling toch?!

Briljant.

Nou, een vriend van mij op Kreta werd in een all-in hotel gestopt dat er nog beter uitzag dan zijn eerste hotel. Met zwembad en al.
Zo wil ik ook wel vastzitten hoor.

Die heb ik ook alleen maar van een youtube comment :'3

Daar klopt wat niet :stuck_out_tongue: Het is onverantwoord omdat luchtvaartmaatschappijen de levens van mensen in gevaar brengen om zo terug geld te kunnen verdienen

Sowieso wegen mensen zwaarder door dan welke economische crisis ook, dus ik vrees dat je die stelling niet echt gaat kunnen aanhouden.