Betoog Ov-chipkaart

Hee!
Ik moet vrijdag een betoog houden, en ik denk dat ik als onderwerp ov-chipkaart neem. Alleen weet ik niet wat beter is,
‘De invoer van de OV-chipkaart is een slecht initiatief.’
of
‘De invoer van de OV-chipkaart is een goed initiatief.’

Misschien heeft iemand hier al een betoog gehouden? Bij welke stelling zijn de beste argumenten te geven?
Bedankt.

[i] Er stond 2x slecht ^^.

Maar iig;

Argumenten;
Negatief:

• Volgens de overheid is de OV-chipkaart makkelijk te kraken.
  • Onhandig voor als de apparaten in bussen/op treinstations/trams kapot gaan.

Positief:

• De OV-Chipkaart wordt wel handiger, mits er goed gebruik van wordt gemaakt. Ook voor de chauffeurs is het nu makkelijker.
  • De OV-Chipkaart is een stapje in de richting van de technologie in het Openbaar Vervoer…

Meer inspiratie heb ik ook niet :$, sorry[/i]

Bedankt,
verder nog iemand?

SLECHT: - al dat gezeik dat ze er teveel geld afhalen of dat je niet kan uitchecken enzo (heb ik al 5x gehad) & dan kan je weer een maand wachten tot het erop staat.

• Het is veel duurder geworden (een ritje van 2 dicht bij elkaar gelegen haltes is al 1.10)
  • Ik ga nu niet meer naar de stad met de metro want dat zal zeker rond de 5 euro gaan kosten (alleen heen)

nadeel:
-duurder
-moeilijker voor oude mensen
-op dit moment onhandig omdat het nog niet voor heel nl. is… Stel, ik ga vanuit mijn woonplaats naar Rotterdam. Bus = strippenkaart, Trein = treinkaartje, Metro in Rotterdam = OV Chip… 3 vervoersbewijzen dus…
-Ik denk dat het ook onhandig is als ik hard aan het rennen ben voor m’n trein, dat ik dan op het perron nog langs zo’n ding moet. (kleinere treinstations hebben geen poortjes, en de trein gaat daar bijv. maar 2x per uur)

voordeel:
-minder zwartrijden
-als het klaar is maar 1 vervoersbewijs

Rest van de inspiratie is ff op… Succes! Ik zou trouwens eerst argumenten zoeken en dan bepalen wat de titel wordt… gewoon waarbij je het meeste hebt…

Bedankt!
Ik heb ervoor gekozen om tegen de ov chipkaart te houden.
mijn stelling: de ov-chipkaart moet niet worden ingevoerd.

En die kaart kan je nog niet overal opladen, best irritant als je in zo’n klein dorpje woont. ^^