De stelling is: “iedereen moet orgaandonor zijn, tenzij hij/zij anders opgeeft”
Hoe denken jullie hierover? Ik ben het hier zelf erg mee eens en vind het moeilijk om een tegenargument te bedenken + bestrijding. Hulp? (:
Ik begon fanatiek voor-redenen op te noemen maar nu zie ik dat je tegenargumenten nodig hebt hahaha :’)
Ehm. Eigenlijk kan ik ook geen tegenargument bedenken want er zitten geen nadelen aan, misschien dat het veel gedoe is om het op te geven dat je het niet wilt maar het is ook veel gedoe nu om op te geven dat je het wel wilt :’)
tja, daar zijn nogal weinig tegens tegen te bedenken… want als je niet wil, dan geef je dat gewoon aan.
Goeie! Dan zou ik dus moeten kiezen tussen;
Het is te veel gedoe om op te geven dat je het niet wilt; dat is niet zo want het kost evenveel moeite om op te geven dat je het wel wilt. Als mensen het niet zeker weten werkt het in het voordeel omdat die automatisch donor zijn.
&
Mensen hebben geen vrijheid meer in het kiezen wat ze wel of niet willen; Ze hebben misschien geen vrijheid eerst instantie maar ze hebben wel de vrijheid om zich uit te schrijven, dus hebben dus nog steeds een keuze.
Welke?(:
Hmm misschien dat als die gene nog geen tijd oid heeft gehad om op te geven dat hij/zij geen donor wilt zijn, en dan onverwacht dood gaat, dat hij/zij eigenlijk tegen haar/zijn zin donor wordt, wat de nabestaanden veel verdriet kan bezorgen.
Ik vind dat het afschrikt als ze ons er nu al mee overvallen. Twee weken geleden kreeg ik op school een doosje (dezelfde soort als een bongo bon doosje) met alles er in nodig om mij op te geven als ik orgaandonor zou willen worden. Dit schrikte mij toch wat af…