Betoog onderwerp nodig.

HELP! Ik heb 14 februari een betoog voor nederlands.
Dit is de opdracht:

[i]Mogelijkheid 1:

Je hebt een wereldidee. Je hebt een uitvinding die je graag wilt delen en verkopen aan een groot publiek. Maar… je bent niet de enige. Met jou zijn er nog tientallen andere uitvinders. Een commissie geeft ontwikkelingsgeld aan slechts 1 idee. Is dat het jouwe? Aan een commissie [= de klas] moet je duidelijk maken waarom jouw idee uitgevoerd moet worden. Maak een maquette/ tekening, geef aan wat het is, geef de voordelen, geef het unieke van je plan, geef aan waarom jouw idee beter is dan alles wat nog gaat komen.

Mogelijkheid 2:

Iedereen heeft wensen, dromen, zaken die je verwezenlijkt wilt zien. Maar… je kunt het niet alleen. Misschien heb je hulp nodig, misschien heb je geld nodig, misschien heb je… Dien je wens beargumenteerd in bij een commissie. Deze commissie kent slechts 1 wens toe. Is het jouw idee? Leg maar uit waarom het belangrijk is dat jouw wensdroom nu moet uitkomen, wat er zo belangrijk aan is, wat er bijzonder is aan jouw wens, etc.

Zorg ervoor dat in jouw verhaal een balans zit tussen feit en mening. Je moet je idee onderbouwen. Tegelijkertijd moet je jouw luisteraars enthousiasmeren. Benadruk de goede punten, geef aansprekende voorbeelden, spreek met vuur/ passie![/i]

Nou verzin daar maar eens een onderwerp mee.
Ik had eerst dat ik een bandje hier nou nederland wou halen als onderwerp. (mogelijkheid 2)
Maar ik denk niet dat ik daar zo veel mee kan…
Ik vind het lastig :flushed:
Zou iemand zo lief zijn om mij te helpen? ^^

Up! ik moet stellingverdedigen en ik heb ook een goed onderwerp nodig!

Yeah, hebben we beide 1 nodig!
Maar wat vind jij als wens dat ik een bandje naar NL wil . Zou dat een goed onderwerp zijn?