Betoog Nederlands

Hee,
Ik zoek 3 onderwerpen voor mijn betoog Nederlands. Het liefst niet te moeilijk, maar ook niet die simpele als: Doodstraf moet weer terug komen.
Ik zit in mavo 4.

Alvast bedankt!

lastig… misschien zoiets als te dunne modellen moeten ontslagen worden/meer volslanke modelllen
succes!!

Is wel een goede, maar ik weet maar een goed argument…en dat is dat het een verstoord beeld geeft van de werkelijkheid. Dat mensen die op die modellen willen lijken, ook erg gaan afvallen, en dat de kans groot is op anorexia.

huisdieren moet je uit een asiel halen;
maatschappelijke stage moet ook bij een betaalde bijdrage aan de samenleving mogen;
proefdieren moeten afgeschaft worden.

-Topinkomens moeten extra belast worden
-vruchtbaarheidsbehandelingen moeten verboden worden
-Je mag mensen verbieden om kinderen te krijgen
-Als je geen donor bent mag je ook geen donororgaan krijgen
-Iedereen moet verplicht orgaandonor worden
-Je moet het geslacht van je kind zelf kunnen bepalen
-Ontwikkelingshulp afschaffen
-de achternaam van je echtgenoot nemen is stom/ouderwets/o.i.d.
-trouwen is tegenwoordig niets meer waard

Bedankt voor de stellingen!

vorig jaar had ik er een betoog over geschreven maar ik weet eig ook geen argumenten meer…

Mmm…ik heb van vorig jaar ook maar een stelling. Maar die heb ik dit jaar ook al een keer gedaan.

Upje

ik had vorig jaar als stelling: de leeftijdgrens om alcohol te kopen moet ophoog naar de achttien jaar.
dit is een stelling waarmee je voor mijn gevoel veel kanten op kon
x

Iedereen is orgaandonor.

Hoe de situatie nu is, is dat je niet staat ingeschreven als donor, maar je moet je inschrijven.
Dan zou je als stelling kunnen nemen:

Iedereen is orgaandonor en als je dat niet wilt, moet je je uitschrijven.

Sowieso levert dat veel meer donoren op, want mensen zijn te lui om zich in te schrijven haha. En uitschrijven doe je natuurlijk wél als je het er totaal niet mee eens bent.

Ik heb er al 3.

1: Gym afschaffen op school - Heb ik al klaar
2: Leraren moeten ook gewoon met de trap
3: Geen anonieme zaad donoren

Als iemand voor de laatste 2 nog goede argumenten heeft?

Die tweede vind ik eigenlijk echt een beetje belachelijk als ik eerlijk mag zijn, dan zou ik eerder een serieus onderwerp nemen.
Die van Sleepingbeauty vind ik heel goed

Ik dnek dat je beter een goed tijdschrift zoals elsevier kan door gaan lezen, en kijken wat je interessant vindt en waar je goede informatie over kan vinden. Want bvb over die modellen dat er geen dunne maar normale modellen moeten zijn kan je denk ik niet zoveel argumenten voor verzinnen, behalve dan dat het beter is voor de vrouwen die dit lezen voor hun zelfvertrouwen en zelfbeeld.
Dus pak een elsevier en ga die een beetje doorbladeren, ik doe het ook altijd op deze manier en ik heb altijd een goed cijfer omdat je er hele goede argumentne uit kan halen;D

Je 2e stelling slaat echt nergens op, sorry dat ik het zeg.

Ik zou een van de stellingen van Sleepingbeauty kiezen, dat zijn goede stellingen waar je goede argumenten voor- en tegen kan verzinnen.