Betoog nederlands, hulp?

Hee,

Voor school moet ik een betoog schrijven, maar omdat ik een aantal dagen afwezig ben geweest heb ik de uitleg niet meegekregen. Kan iemand mij uitleggen hoe ik het beste een betoog kan schrijven en mij eventueel een stukje op weg helpen?

De stelling is:

Al het openbaar vervoer moet gratis zijn.

Er moeten 3 punten voor zijn, en 1 tegen. Hoe verwerk je zoiets erin?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Edit: Dit hoorde eigenlijk bij school te staan, kan iemand het daarheen verplaatsen?

Gedaan!
Voor; Mensen nemen sneller de bus etc omdat het gratis is
voor; beter voor het milieu
tegen; Waar worden de chauffeurs door betaald?

Euhm ik zou
Inleiding
Je stelling
Je argumenten, kort
Je argumenten stuk voor stuk herhalen en uitleggen
Conclusie
uitsmijter

Oh bedoelde je dat niet? En het is ook nog schriftelijk, dan is mijn voorstel ook niet zo handig misschien.

Dankje voor de hulp tot nu toe! Ik vind het echt heel lastig om zoiets te schrijven…

Is er verder nog iemand die mij kan helpen?

Ik zou het zo doen:
Inleiding op de stelling
De stelling
Dan de argumenten voor
en dan het argument tegen
En dan een conclusie.

Argumenten voor zijn:

1. Dat is beter voor het milieu, want mensen zullen nu eerder het OV nemen en de auto laten staan.
  2. Mensen zullen nu sneller het OV nemen, want het is goedkoop.
  3. Mensen gaan sneller de deur uit, onder andere ouderen, omdat ze makkelijk en gratis ergens heen kunnen reizen en daardoor raakt men niet geisoleerd

Argument tegen:

1. Als meer mensen het OV nodig gebruiken moet het OV regelmatiger rijden of de bussen en trams en metro’s groter worden en zijn er meer chauffeurs nodig en ook de opleiding van de chauffeurs moeten betaald worden. Waar ga je dat van betalen, helemaal nu de overheid moet bezuinigen?