betoog: modellen zijn te dun

hallo,

ik moet voor nederlands dus een betoog houden, nou heb ik de stelling:
modellen zijn te dun
ik ben al een aardig eind, maar ik dacht misschien hebben jullie nog goede voor- of tegenargumenten =D

xx.

Voor, het is gewoon niet mooi meer en ik vind het echt belachelijk. Okee ze moeten niet dik zijn met een buik ofzo, maar een beetje minder smal mag toch wel?

heeeyy,
Goed onderwerp, ik zocht ook nog een onderwerp voor mijn betoog, ik denk dat ik ook deze neem. Maar wat zijn er voor tegenargumenten dat modellen te doen zijn?
Dat ze niet allemaal te dun zijn? Dat dun mooier is? :anguished:?
xx

Heeeee~
Inderdaad een interessant onderwerp!
Modellen zijn wel dun, maar ja lang niet
allemaal hoor! Volgensmij is het meer een
soort reputatie die erbij hoort. Aan de andere
kant ben je wel heel snel grote maten model,
xoxo
ps; hier heb je niks aan, dus beschouw dit maar
als een upje voor jou :slightly_smiling_face:

Kleding staat veel mooier op dunnere mensen. Ze zijn helemaal niet ongezond, het is gewoon hun bouw.

Bedoel maar, als je het zelf niet mooi vindt moet je vooral zorgen dat je zelf niet zo wordt.
Maar het valt mij niet lastig ofzo.

mee eens. Het zijn vrouwen. Vrouwen moeten rondingen hebben.
Het moeten niet op kinderen van 8 lijken die nog geen rondingen hebben.
ik bedoel kleding op een plank staat toch ook niet mooi? :'D

Ja maar zie je het al voor je:
Een model met grote borsten/kont en al.
Nou dan heb ik liever die dunne modellen.

sommige idd wel…
maar met ANTM is uhh… ben dr naam ff kwijt, maar die heeft ook gewoon maat 38 :slightly_smiling_face: als enige bijna… maar goed :slightly_smiling_face:

sommige zijn idd ECHT te dun…

Ik kleding op mensen met een normaal gewicht mooier staan.
Zowiezo dan heb je wat rondingen en de kleding komt bij mensen die hartstikke dun zijn minder mooi uit.
Ik vind dat modellen een normaal gewicht moeten hebben omdat ze anders een verkeerd voorbeeld geven aan de jongeren

eigenlijk wel ja…
Een ECHTE vrouw is dat…

Ja, als je naar the hills kijkt en dan dat liedje met de personages zie je ook modellen op de catwalk, dat is gewoon vies zo dun!
Maar ik heb ook wel eens modellen gezien die gewoon een hardstikke mooi figuur hebben en de botten niet uitsteken, en die modellen vind ik wel mooi!

Dit is een erg moeilijke stelling, vind ik. Ik vind zelf, dat vrouwen rondingen horen te hebben. Dat vind ík mooi. Maar hoe kun je bepalen wat iemand anders mooi vindt? Als dit het schoonheidsideaal van tegenwoordig is, dan moeten we dat maar accepteren. Ik vind, dat als hun gewicht ongezond wordt, het hun eigen verantwoordelijkheid is als ze daaraan lijden. Waar de samenleving denk ik vooral bang voor is, is dat jonge meiden zichzelf al erg snel te dik vinden, omdat er weinig mensen zijn die van nature zo dun zijn. Ik zou zelf zeggen: Jammer dan, ik heb ook niet het figuur gekregen dat ík graag zou willen hebben!

[i]Ik vind ook dat ze te dun zijn, maar ik heb eens gehoord dat dat komt omdat vele ontwerpers homo zijn (& dus op jongens vallen dah), en daardoor ook meer houden van tengere lichamen van 14jarige jongetjes. En at ze daarom magere modellen zoeken om hun kleren op te doen passen.

Maar ik vind dat sommigen echt niet te dun zijn (Doutzen Kroes, Gisèle Bündchen, to name a few). Dunne modellen is echt zo’n algemeen beeldt dat niet altijd klopt. Als het hun bouw is, vind 'k het niet erg , of als ze nog jong zijn (16 ofzo), maar als ze een eetstoornis hebben, of drugsverslaafd zijn, is het wel een probleem dat moet aangepakt worden. Beetje afhangend van de situatie van het meisje zelf.

Wat ik wel ‘leuk’ zou vinden is dat de mannequins iets dikker werden, om kledij te showen voor de echte vrouw (met rondingen, heupen, een kont, borsten), en niet voor dunne(re) vrouwen. Nergens voor nodig, en het schijnt toch dat de gemiddelde maat 40 is. Dus waarom geen moddelen met 38/40 ipv 32/34(/36, maar da’s eerder een uitzondering op de catwalk I guess.)?
Natuurlijk moet er wel nog kledij gelmaakt worden voor dunne vrouwen, zou niet eerlik zijn anders.[/i]

Ik ben het wel met je eens. Voor mijn gevoel lopen er alleen maar modellen rond met een onrealistisch figuur. Ik vind de term ‘‘plus size model’’ ook ontzettend dom. Een vrouw met rondingen zou toch eigenlijk gewoon een ‘‘model’’ moeten zijn?

Sommige meiden zijn slank van zichzelf, andere juist wat meer gezet. Als we nou eens wat meer variatie zouden krijgen in de figuren op de catwalk zou ik me ook een stuk minder onzeker voelen over m’n eigen lichaam.
Dus dunne modellen mogen, maar dikkere modellen moeten ook kunnen!

Ik heb ook keer een betoog over dat onderwerp gehouden ! Als ik hem vind zal ik hem hier wel even plaatsen xx

bedankt allemaal =D

UP

Ja, ze zijn ongezond dun, het is gevaarlijk. Maar op de catwalk gaat het niet om echte vrouwen die daar lopen, nee, het gaat om (mooie) lopende kledinghangers.
Hoewel ik het signaal (meisjes moeten dun zijn) wat de mode industrie daarmee afgeeft niet goed keur.

ik heb over dat onderwerp nog een betoog van 2 jaar terug, was goed beoordeeld. als je wil?

x