Betoog l tegen merkkleding l

Als je precies dezelfde tas hebt, en op de ene staat een chanel logo en de andere niet. Dan is die ene ineens een stuk duurder. Je betaald gewoon voor de naam, dat is een feit.

Ik ben voor merken. Men moet gewoon dragen wat hij leuk vindt.

designermerken zijn meestal merken die mensen niet uitbuiten, in tegenstelling tot grote ketens

nee, dit kan helemaal niet.
designermerken zoals chanel en al die dingen.
en besides, als deze niet meer bestaan gaan we weer inhet jaar 0 leven ofzo.

en als merkkleding niet meer mag bestaan, ontsla je volgens mij ook miljarden mensen die in deze busines werken.

ik vind PERSOONLIJK dat deze stelling loads of bullcrap is.

Ik vind merkkleding niet slecht, maar ik vind de mensen slecht die niks anders willen dragen als (dure) merkkleding. Alsof merkloze/of merken met een mindere naam minder goed zijn als kleding met merk!

Voorargumenten:
Argument 1: Je hebt meer kans om unieke kledingstukken te vinden.
Argument 2: Meestal is de kwaliteit beter.
Argument 3: Het levert banen op in de modebusiness. Mode bestaat uit dé grote merken. Door merken af te schaffen zullen mensen werkloos worden.
Argument 4: Door het afschaffen van merken, waardoor deze zullen verdwijnen zal het aanbod van kleding veel minder worden, waardoor iedereen in het zelf soort kleding zal lopen en er dus geen onderscheid meer zal zijn. Wij leven tegenwoordig in een cultuur waar mensen zich kunnen onderscheiden, het afschaffen van merkkleding past niet in deze tijd.

Tegenargumenten:
Argument 1: De kleding is meestal de prijs niet waard. Je betaald grootendeels voor het label, niet voor het kledingstuk zelf.
Argument 2: Door merkkleding komt er een klasseverdeling tussen rijkere mensen en minder rijke mensen omdat merkkleding duurder is. Dit kan voor kinderen (maar ook volwassenen) erg vervelend zijn omdat vrienden duurdere dingen dragen en zij niet mee kunnen doen aan bepaalde hypes.