Betoog l tegen merkkleding l

Ik moet voor school een betoog houden en nu heb ik wat vraagjes :blush:

Ben jij voor of tegen merkkleding ?
Ja/Nee :
Want (duidelijke reden svp) :

Als je dit zou willen invullen hartstikke bedankt ! !
xx

Ja ik ben voor;
sommige merken zijn wat overrated, maar bij enkele beroemde merken vind je echt unieke dingen die je bij merkloze kledij niet vindt.

voor(ja of nee danXD?)
want: de kwaliteit van merkloze kleding is 9 van de tien keer baggerslecht, vormloos en het ziet er gewoon anders uit als je het draagt. merkkleding heeft meestal ook grotere maten.
eh…

nee, ben er niet tegen. alleen hou ik er persoonlijk niet van om zo te koop te lopen

Ik ben voor merkkleding. Iedereen moet zelf weten wat hij/zij draagt. Of dat nou merkkleding is, ofniet.

Nee, want elk kledingstuk is van een merk. Je hebt alleen de dure en goedkope merkkleding. Ik heb ook niks tegen de dure, want meestal is dat wat specialer + van betere kwaliteit en wie er leuk uit wil zien, moet maar gewoon wat meer geld betalen (en als je dat geld niet hebt, wat langer sparen).

EDIT: Het is trouwens niet zo dat ik goedkope kleding dan lelijk vind, maar het is vaak gewoon wat simpeler.

Wou je alles dan zelf gaan naaien?

Ik heb iig niks tegen DURE merkkleding (aannemend dat je dat met je stelling bedoeld). Wat kan je er nou tegen hebben? Ik vind de goedkopere merk soms net zo leuk als de dure en uiteindelijk koop ik liever wat ik het mooist vind wat de prijs ook moge zijn (de vraag is eerder of ik die prijs ervoor wil betalen). Hoe dan ook, ik zie niet echt in hoe je iets tegen merkkleding kunt heb, of laten we zeggen A-merk. Mss jaloezie dat je het zelf niet kan betalen, maar met een klein budget heb je mss iets net zo leuk.

Maar ga jij het betoog nou voor of tegen schrijven?
Want in je titel staat tegen? En je krijgt alleen maar reacties met ‘argumenten’ voor.

Ik ben tegen omdat ik het eigenlijk nooit draag. Ik vind het gewoon te duur, het is niet van betere kwalitiet en ik vind het gewoon niet mooi om met een simpel t-shirtje met heel groot g-star ofszo erop te lopen.
Als ik ergens iets echt unieks zie wil ik er wel wat meer voor betalen.

Maar iedereen moet gewoon dragen wat hij of zij wil.

ja ik ben voor want bij de wat duurdere kleding heb je heel unieke stukken bij zitten die maar 2 of 3 of zelf geen andere mensen hebben

Ik denk dat het juist leuk is als je dan tegen bent, dat is zo lekker controversieel met wat de rest vind.

het heeft wel een betere kwaliteit want ik heb 3 paar schoenen waarvan ik een goedkope versie van heb en ook de duurdere versie van heb en de duurdere versie zijn nog helemaal heel terwijl de andere al naar 5 keer aan hebben kapot waren

Ja idd dat lijkt mij dus ook leuker haha.

Maar goed de argumenten van dat merkkleding beter is enzo, dat hoeft natuurlijk niet persee. Unieke stukken hoeft ook niet persee, want als je bijv. zelf iets maakt dan is hij helemaal uniek, en absoluut geen merk.

Soms vind ik het wel leuk zoals adidas ik vind die vestjes gewoon leuk (ook het logo)
Maar het moet niet té worden. Zoals bijv. sommige tassen waar de merknaam wel 1000 keer er op staat vind ik echt lelijk.
Het maakt mij eigenlijk niet zoveel uit. Het gaat mij erom of de kleding origineel is en simpelweg gewoon leuk is.
Bovendien vind ik het onzin om iets te kopen wat super duur is. Want al het geld gaat alleen naar het merk. Je betaalt gewoon voor het logo eigenlijk!

O ja ik vind kleding zelf maken veel leuker!

Soms is het inderdaad van betere kwaliteit, maar dit is niet altijd het geval.
Als alle merken gewoon af geschaft worden, wil dat niet meteen zeggen dat er alleen maar prut kleding gemaakt wordt. Die Chanel tas is echt niet van betere kwaliteit dan een goede leren tas van een war goedkoper merk. Maar je betaald er gewoon meer voor omdat er toevallig een logo op staat.

chanel gebruikt echt veel beteren leren dan ‘normale’ leren tassen hoor. ja je betaald wel een beetje meer omdat het chanel logo erop staat, maar dat is ook echt om de kwaliteit

Ik ben tegen. Het kan best zijn dat de meeste merkkleding betere kwaliteit heeft maar daar heb ik echt nooit wat van gemerkt. Ooit kocht ik laarzen en schoenen van 120 en 90 euro, die allebei na een maand kapot waren terwijl ik nu al 2 jaar doe met laarzen van 20 euro. Dusja, dan kies ik toch echt voor goedkopere kleding.

Same

Dure merkkleding wordt vaak als statussymbool gezien, dus ik ben tegen.