Betoog Kraakverbod

Ik moet voor Nederlands een betoog schrijven over het kraakverbod. Ik was van plan voor het kraakverbod te zijn.

Zouden jullie me kunnen helpen met argumenten verzinnen?
Ik heb zowel argumenten voor als tegen het kraakverbod nodig.

Ik had al als argument voor dat het voor de eigenaars moeilijker wordt te verkopen als er krakers in het huis zitten.

Als argument tegen had ik dat de krakers nou geen woonplek meer hebben. Ik wilde dit weerleggen met dat er ook anti-kraak verenigingen bestaan waar eigenaars zelf hun leegstaande huizen aanbieden voor mensen om erin te wonen totdat het verkocht is. De anti-krakers hoeven dan alleen de stookkosten en water enzo te betalen.

Antikrakers houden krakers buiten. Krakers zijn tuig. Lijkt me vrij duidelijk =)

Ja daar haalt ze echt een goed cijfer mee! :'3

Ik ben voor kraken want eigenaren houden hun panden veel te lang onnodig leeg. En nu kraken illegaal is, is anti kraak ook niet meer nodig. Wat ik opzich ook wel zonde vind.
En kraken gaat toch wel door, alleen word het nu als vroeger, met veel rellen enzo. Ik denk dat het slechts een tijdje wachten word tot het weer legaal is, aangezien het nu al gedoogd word in veel gemeentes.

• De meeste panden zijn helemaal uitgeleefd door die gasten.

• Ik vind het behoorlijk lullig voor de buurtbewoners. Ik zou namelijk helemaal
    debiel worden als er naast mijn huis een groep krakers woonde die elke keer
    feesten geven tot muzie maakten tot diep in de nacht.

• De reputatie van je huis kan een rol spelen bij verkoop. Bijvoorbeeld als je
    gekraakte woning een voormalig drugspand was.

• Het is gewoon je plicht om huur/elektra/water etc te betalen, net als iedereen.
    Het is toch te gek voor worden dat als jij met je maten een leegstaand huis
    jat van iemand dat eigenaar van het pand voor deze kosten opdraait.

Ik ben absoluut voor het kraakverbod, vind het een hele terecht beslissing.

ik ben voor het verbod
Je hoort gewoon van de spullen van een ander af te blijven. Jij hebt er niet voor betaald dus je blijft er ook gewoon van af. Als je ziet dat een klasgenoot/buurtgenoot zijn auto weinig gebruikt geeft je dat toch ook niet het recht om die auto zomaar mee te nemen?

Bedankt voor de reacties iedereen!