Betoog geschiedenis

Hooi,
voor geschiedenis moet ik een betoog maken. Weten jullie nog argumenten?
Dit is de stelling:
Nu heeft iedereen vanaf 18 jaar stemrecht. Dat is discriminatie. Stemrecht zou je moeten krijgen met een IQ van 115 of hoger.

Wat ik al heb:

Met deze stelling ben ik het niet eens. Stemrecht is erg belangrijk in een land. Zo kan iedereen zijn eigen mening uiten. Stemmen is eigenlijk ook iets om discriminatie te voorkomen.
115 is best een hoog IQ. Het staat ongeveer gelijk als een afgestudeerde HBO’er. Mensen met een MBO opleiding zouden in dit geval dus niet mogen stemmen.
Iedereen heeft tegenwoordig het recht om zijn of haar mening te uiten. Waarom zouden we dan mensen die wat minder slim zijn achterstellen door hun dat recht te ontnemen?

Stel dat je alleen maar protestants of katholiek mag zijn als je van nature zwart haar hebt. Of alleen maar als je blauwe ogen hebt. Dat is eigenlijk gewoon hetzelfde.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen want ik moet nog 200 woorden!

Niets persoonlijks, maar: alsjeblieft geen “ik” meer gebruiken. Een betoog moet je schrijven alsof er maar één waarheid is: Het is zo, men moet dit et cetera. Dat even terzijde.
Weet je zeker dat 't niet gewoon een verhaal moet zijn om je mening te verkondigen?

Als het discriminatie is vanaf een bepaalde leeftijd:
als het goed is krijgt iedereen dan op een bepaald moment stemrecht. Als het vanaf een bepaald IQ is, is het júist discriminatie, sommige mensen zullen dan namelijk nooit stemrecht krijgen.