Betoog: drugsverslaafden krijgen 300 euro voor sterilisatie.

hey allemaal, ik heb morgen een betoog over deze stelling

Ben je het er mee eens dat drugsverslaafden 300 euro wordt voor een verplichte sterilisatie?

Ik heb gedaan dat ik er voor voor ben, maar ik kan helemaaaal niks vinden erover!
ik moet dit morgen voor de klas doen voor 2 leraren en leerlingen voor me SE en ik kom er gewoon ech niet uit!! kan iemand mij PLZZ PLZZ helpen!
alvast super bedankt!!!

iemand?

Hoe bedoel je dat?
Dat drugsverslaafden verplicht gesteriliseerd moeten worden met ¤300 van de overheid?

ik snap de stelling niet.
hoezo moeten drugs verslaafden worden gesteriliseerd (wat een rot woord)
dat heeft toch niks met elkaar te maken ?
ik zal wel dom zijn xd.

nee de stelling is;

Vind jij het een goed idee om drugsverslaafden 300 euro aan te bieden, zodat zij zich dan steriliseren…
zodat drugsverslaafden geen kinderen meer kunnen krijgen. [blijft vrijwillig, ookal zeggen anderen dat je drugsverslaafden dit niet kan vragen ,omdat ze altijd voor drugs kiezen]

AJB!!!

ik vind het uberhaupt vreselijk om mensen zo maar te steriliseren. Misschien ziet zo iemand toch nog het licht, kickt af en wil dan toch kinderen. En nu krijgen zwangeren met een drugsgeschiedenis al een urinetest of ze niet toch drugs hebben gebruikt in de zwangerschap. En 300 euro om een kinderwens af te kopen vind ik heeeeel weinig.
Ik denk dat condooms uitdelen bij de methadonposten een beter idee is.

Hoezo zouden drugsverslaafden geen kinderen meer mogen krijgen dan.
ik voel me dom.
maar ik zou het niet weten succes verder nog met je stelling !

Het kost veel geld en ik vind het ook geen goed idee…
Ze kunnen idd beter gewoon gratis condooms uitdelen o.i.d.

het is natuurlijk een idee om de babysterfte en kinderen met afwijkingen te laten dalen, maar ik denk dat er op andere vlakken dan veel meer winst behaald kan worden, drugsverslaafden zijn maar een relatief kleine groep van alle zwangeren. Er zijn bijv veeeeel meer rokende zwangeren, dat kan beter aangepakt worden.

Ik snap niet waarom drugsverslaafden geen kinderen zouden mogen krijgen? Ja, op dat moment van verslaving is het natuurlijk een beetje moeilijk, maar hun leven erna dan, als ze afgekickt zijn? Bovendien, als je ze 300 euro geeft wanneer ze verslaafd zijn, denk je niet dat ze dan van dat geld drugs gaan kopen?
On the whole: het lijkt me dus geen top-plan.

Ik ben tegen. Als dit 20 jaar geleden was ingevoerd, had ik niet eens bestaan. Had mijn zusje niet bestaan. Hadden een heleboel andere kinderen niet bestaan.
Een beetje iemand ¤300,- bieden om zijn of haar mogelijke kinderwens weg te gooien, walgelijk.

Ik denk dat ze zich dan beter kunnen focussen op aids in Afrika eigenlijk.

Maar roken doen idd veel mensen. Maar veel mensen weten ook niet wanneer ze nou precies zwanger zijn.
Dus eigenlijk moet er gewoon meer voorlichting komen, zodat mensen er eerder achter komen dat ze zwanger zijn. Ik denk ook niet echt dat dat een oplossing is eigenlijk, want het is hun eigen verantwoordelijkheid.

ik vind het idd ook echt een kut stelling , maari k kan meer argumenten voor bedenken!! ik heb nu
-onverantwoordelijk
-kind gezonheidsproblemen
-geen geld
-bij mannen kan het nog wel ongedaan worden gemaakt
iemand nog suggesties :frowning_face: ?

Ze kunnen beter drugsverslaafden spiraaltjes laten inbrengen. Zo blijven vrouwen 5 jaar beschermd tegen zwangerschap, want een zwangere drugsverslaafde krijgt een verslaafde baby. Na 5 jaar kan er dan worden bekeken of er een nieuwe moet gestoken worden. Is goedkoper en beter voor de toekomst van de junk.
Tegen: op die manier worden drugsverslaafden bevoordeeld, want een gewone persoon moet het gewoon betalen.

is het goedkoper voor de overheid?
ik kan echt geen fuck vinden, is het niet goedkoper omdat de overheid anders voor die kinderen al die zorg moet gaan betalen ?hoe zeg ikdatt…

weetje wat het is, ik ben daar ook echt mee eens, maar ik heb nu al VOOR gedaan voor me stelling, dus ik kan dat niet doen!!

somebody ? ajb? :frowning_face:

oja , en weet iemand nog argumenten VOOR wikileaks? Someone?