Betoog/beschouwing

Wie is er hier goed in het schrijven van een betoog en beschouwing?
Zou diegene mij kunnen en willen helpen? (eventueel een note sturen is ook een optie!)

Ik heb nog wat inspiratie nodig voor deze opdracht, ik kom er maar níet uit. Heb hier heel veel moeite mee, met dit soort toetsen. Ik denk dat ik er te lang naar heb gekeken dat ik gewoon totaal niks weet… De toets is morgen al en ik heb nog geen enkel idee hoe of wat. Heb al wel wat op google rondgesnuffeld voor ideetjes, maar ik zie niet iets bruikbaars.

Het onderwerp waarover ik een betoog/beschouwing (dit wordt pas duidelijk bij de toets zelf) moet gaan schrijven, is over verhuftering van Nederland. Weet iemand een goede stelling voor een betoog en beschouwing? En misschien argumenten voor- en tegen (betoog) of oorzaak/gevolg/oplossing (beschouwing)

Ik ben jullie voor eeuwig dankbaar als jullie mij willen helpen!

mag je op de toets kiezen of je ee n betoog of beschouwing schrijft? En krijg je morgen het standpunt, of mag je nu al een standpunt verzinnen?

Nee dat wordt voor je bepaald. Je kon kiezen uit 2 teksten: over verhuftering van Nederland of over 2012 dat de wereld vergaat. De tweede vind ik ingewikkeld en je moet daarbij wel echt verstand hebben waar je over praat en ik weet er niet zoveel over. Morgen krijg ik een apart artikel waarop mijn betoog/beschouwing moet aansluiten, dus in principe kan ik nog niet heel veel voorbereiden, maar een stelling zou misschien wel handig zijn van te voren en misschien enkele argumenten? Maar, ik kom er zo erg niet uit!