Betoog afschaffing van de mini missverkiezingen

Hallo allemaal!
Ik heb mijn betoog al bijna af, ik heb een paar argumenten voor en argumenten tegen.
Ik zelf ben voor de afschaffing.
Maar ik vroeg me af wat jullie nu van de mini missverkiezingen vinden zodat ik er nog wat argumenten bij kan doen.

Alvast bedankt :slightly_smiling_face:

Schandalig, ik denk dat het kindje dan voor eeuwig vast zal zitten aan makeup, hoogmoedig zal zijn door al haar prijzen etc. etc.

Ik denk dat je dit al wist, maar wilde gewoon even mijn mening uiten :slightly_smiling_face:.

Bedankt voor je reactie. Dit is ook een van mijn argumenten, samen met het feit dat het kind meestal een minderwaardigheidscomplex heeft. Omdat het moet presteren maar steeds met de neus (veel te jong) op de feiten wordt gedrukt dat het beter/mooier/slanker moet om te kunnen winnen.

Afschaffen want:
de moeders reflecteren wat zij altijd hebben willen zijn op het kind. Dus zij gebruiken het kind om hun ideaalbeeld te vormen. Daarnaast zouden kinderen van die leeftijd niet met uiterlijk bezig moeten zijn. Ik vind het een vorm van kindermishandeling, de kinderen kiezen er namelijk niet zelf voor. Het kan denk ik zelfs voor traumatische ervaringen zorgen, door bijvoorbeeld het verliezen van een verkiezing.