beterwetende vriendin

Mijn “beste vriendin” zoals dat heet, weet vaak alles beter. Als ik bijvoorbeeld over mijn broblemen vertel heeft zij alles nét wat erger of nét wat meer. Praat ik over een (ex) vriendje gaat het gelijk weer over haar vriendjes. Ze is ook nét wat knapper, en doordat ik zo veel met haar omga heeft zij al de aandagt op zich gevestigd en laat ze mij lings liggen. Maar als ze dan iemand nogdig heeft komt ze weer naar mij om haar verhalen aan te moeten horen. natuurlijk is ze niet altijd zo maar vaak wel en daar erger ik me zo aan. Iemand tips ofzo? of herkend dit verhaal?

Je moet gewoon tegen haar zeggen dat ze daar mee op moet houden, en je moet niet over je heen laten lopen. Waarschijnlijk heeft ze niet eens in de gaten wat ze doet, of ze doet het om zich zelf beter te laten voelen.
Praat met haar

succes!
en haal alsjeblieft die spelfouten eruit, die irriteren mij vreselijk (A)

Oh ik herken dit zo erg, maar dan wel paar jaren (8 ofzo xD) terug hoor o.o.

Ik denk dat ik het maar zo liet, want ik had namelijk niemand anders. Maar ik denk dat je beter met haar kunt praten.

veel spelfouten zeg XD
maar oké, ik denk dat je er het best over kan praten, anders gaat het niet veranderen.

ik heb dit zelf ook! ik weet ook niet wat te doen en heb ook al gepraat mer dat maakt geen ene moer uit!

ik zou zeggen:
jou vriendje is niet mijn ex-vriendje…
ik vraag je om advies - zoals vriendinnen die elkaar vragen,
&als ze stoer gaat doen zou ik der gewoon slaan.
-,-