Betere stijl

Zelf vind ik dat ik er nooit zo leuk uit zie, altijd een beetje saai.
Als ik dan andere meiden van school zie ben ik best wel jaloers op hun goede stijl.
Meestal draag ik gewoon altijd een spijkerbroek met een vestje of blousje en bijna altijd dezelfde laarzen.
Hoe kan ik dit veranderen, wat moet ik zeker aanschaffen om er leuker uit te zien. Wat zijn de basiskledingstukken voor je garderobe.
Alvast bedankt allemaal.

Oehh.
Upje,want ik moet een hele nieuwe garderobe.
Cause ; ik ben overal uitgegroeid xD.

Ik vind het een beetje moeilijk om basiskledingstukken te zeggen, want als je een betere stijl wilt moet je naar mijn inzicht iets bijzonders en van jezelf ontwikkelen, en dus niet die meisjes met een leuke stijl na gaan doen .

• een mooie spijkerbroek met een donkere wassing die past bij je figuur
    is altijd handig
  • een niet te lang jurkje dat je naar zowel feestjes als in het dagelijks
    leven aan kan.
  • een goed paar sneakers.
  • Mooie zwarte pumps.
  • Cardigans in verschillende kleuren
  • Basic t shirts met lange en korte mouwen.

en ja verder heb je juist dingen nodig die je stijl uniek maken,
dus ga opzoek naar dingen die jouw persoonlijk aanspreken

Het hangt er echt vanaf wat jij leuk vind, er zijn meerdere stijlen

grunge-inspired

• houthakkersbloesjes
  • ripped jeans
  • bleached
  • studds
    allemaal wat stoerder dus

liefelijk

• veel pasteltinten
  • wat wijdervallende kleding
  • tuniekjes
  • bloemetjes
  • vintage

en er zijn ook gewoon van die basic dingen als

• cardigans (ga voor lang)
  • skinny’s (grijs, bleached, ripped, licht)

en de wat meer uitgesproken dingen, denk aan the 80’s

Je klinkt nu best wel precies als mijn vriendin,
Dire tips hierboven zijn idd handig. Zal ik haar ook even laten zien :grinning:

Nou lekker aardig om tegen haar te zeggen dat ze er saai uit ziet…
Ik zou dat eigenlijk behoorlijk gemeen vinden van een vriendin om te zeggen. Kijk, je moet niet tegen elkaar liegen, maar zoiets ‘onbelangrijks’ als kleding (ik bedoel; saai eruit ziet hoeft niet perse erg te zijn) hoef je echt niet te zeggen.

hm ik heb het verkeerd uitgelegd,

Zij vroeg mij en een paar andere vrienden hoe ze er wat ´´leuker´´ uit kon zien.

Zijzelf vindt namelijk dat ze dre saai uitziet.

Die meisjes waar jij het over hebt, zijn waarschijnlijk van die modepopjes die alleen in de laatste mode lopen. Je moet dragen wat je zelf mooi vind en waar je je lekker in voelt!

Oooh oke, ik vond het al lekker gemeen klinken haha.

Trouwens wel goede tips hier in dit topic!

Ohja en qua dingen die nog redelijk basic zijn maar die ik leuk vind:

• wit hemdje
  • zwart hemdje
  • lange cardigan
  • wrap vest
  • lange ketting
  • multichain ketting
  • mooie laarzen
  • beetje baggy broek
  • legging/tregging/jegging/whatever (heel makkelijk te combineren)
  • tuniekje mét kleur
  • wit tshirt met print, liefst een beetje oversized (kan je dan weer comineren met een tregginggeval)
  • trui met grof breisel

Je kan het dan opfleuren/spannender maken met meer dingen als

• rokje met bloemenprint
  • sjaal
  • gekleurde ketting
  • enkellaarsje
  • (andere) sieraden (ik hou van subtiel, maar da’s ieder voor zich)
  • pailletten / studds

nah ik help dr alleen maar xD

dankje ik heb best wel veel aan je tips, ik ga in de kerstvakantie naar amsterdam. dan ga ik proberen een beetje een goede garderobe te ontwikkelen ;p

Naar welke winkels ga je meestal?

Kijk op modeblogs, laat je inspireren… je moet niet klakkeloos dragen wat anderen aanhebben hè. Wat vind jij zelf mooi en waar voel je je goed bij?

Welke modeblogs zijn ‘‘populair’’?

Mja, dat weet ik eigenlijk niet want ik bezoek ze zelf nooit. Maar er stond ooit een artikeltje over op Girlscene, misschien als je daar op zoekt.

zorg ook voor wat verschillende sjaals, een bloemetjes sjaal, een gebreide sjaal enz. Niet duur en het kan een outfit echt leuk maken.
Hetzelfde met kettingen, een paar !leuke! kettingen, die dus een beetje opvallen!

taille riem!
en brede en een dunne

Tja, ik denk dat je ook gewoon dingen moet kopen die je heel mooi vindt, maar waarvan je denkt ‘Daar ga ik toch niet mee over straat lopen!’. Want dan begint je kleding wat meer op te vallen zeg maar, omdat mensen zonder stijl dat soort dingen niet dragen (bijv. omdat ze bang zijn om uitgelachen te worden of zoiets).
Gewoon een beetje proberen op te vallen dus, door middel van kleding die je normaal niet durft te dragen. Maar maak het niet te opvallend he :wink: