Beter worden in alleen zijn

Hai!

Ik zal even mijn situatie schetsen: Sinds twee/anderhalve maand woon ik nu op kamers, ongeveer een uur van mijn ouders vandaan. Mijn studentenhuis is niet zoals ‘‘normaal’’: ik heb geen contact met mijn huisgenoten, alles is op jezelf namelijk. In deze stad ken ik niemand en studeer ik ook niet en in de weekenden ben ik bij mijn vriend.
Nu ben ik echter heel slecht in alleen zijn en bevalt het me hier op mijn kamer dus ook niet echt goed, ik ben regelmatig aan het huilen omdat ik me hier zo alleen voel. Op school (ook een uur met het ov) heb ik hier geen last van en wanneer ik bij mijn ouders of vriend ben ook niet.

Heeft iemand tips hoe ik me hier beter kan gaan voelen en hoe ik beter kan worden in alleen zijn? Ik wil binnenkort op een sport gaan zodat ik zo wat mensen kan leren kennen hier maar verder zou ik het echt niet weten…

Hardlopen, films kijken, boek lezen etc. Plan gewoon allemaal activiteiten die je alleen kan doen

Dit doe ik dan ook weer liever niet omdat ik uit een heel klein gehucht kom en in Utrecht studeer dus die overstap vind ik iets te groot. Wel denk ik dat als dit nog lang zo blijft, ik dan een huis ga zoeken waar je wel contact hebt met huisgenoten (maar dan ben ik bang dat ik weer liever alleen wil zijn).
Dat laatste heb ik dus ook, maar blijkbaar minder dan ik eerst dacht haha.