Betalen in Londen

-

Je moet het in Nederland via je bank doen, dat is veel goedkoper idd. en zoveel mogelijk uitgeven, of zo min mogelijk omruilen, want als je het weer terugruilt, is het minder.

Oke, dankje.
Shit, dat is wel vervelend. Ik weet dan niet precies hoeveel euro’s ik moet wisselen in ponden… Kun je dat terugruilen ook weer gewoon in Nederland doen?

Doordat wij in geldnood zaten in Schotland moesten we wel pinnen, ik meende dat er steeds een bedrag overheen kwam doordat je in het buitenland pinde. Je kunt het beste doen wat KOPJECHINO zegt.

Vorige maand naar Londen geweest, daar geld gepind. Het KAN duur zijn, maar je hebt van die “No fee” (ofzo iets) machines. Daar staan er heel wat van, en dan kost 't niets extra’s om geld te pinnen!
Ik heb toen 50 pond gepind, en er was 61 euro afgeschreven van mijn rekening, dus niets bijbetaald!

Hoe 't zit met pinnen in een winkel weet ik niet.

en ik weet niet of dat bij een ING pas ook is, maar de mijne (abn amro) deed het niet in winkels, maar wel bij een gewone pinautomaat bij de bank zeg maar.

Ik heb gewoon op Stansted (in Londen) geld gepint. Dat was zonder extra kosten en dan krijg je meteen ponden. Ik zou dat gewoon doen.

Ik had hier in Nederland geld gepind en daar omgewisseld
Er zijn er een heleboel in de stad van die wisselkantoren

Ja je kan het wel terugruilen, maar ik zou het helemaal opmaken, want anders krij je niet al je geld terug. En volgens mij kan het idd alleen met briefjes, dus opmaken die zooi!

Echt in Londen pinnen. Ik ben afgelopen zomer in Londen geweest en had geld van NL bij me, en daar meer gepind. Soms hoef je niks erover heen te betalen, maar dat moet je de goede automaat uitzoeken natuurlijk :slightly_smiling_face: Ik weet niet wat je van plan bent, maar als je gaat shoppen moet je echt niet alles los meenemen. Als dat wordt gejat heb je echt een probleem…

Ik zou sowieso niet pinnen in elke winkel. Dat kost je dan uiteindelijk heel veel geld extra!
Je kunt beter iets van 30-50 pond uit een pinautomaat halen, en dan zorgen dat je tas niet wordt gejat :stuck_out_tongue:
Dat is veel handiger en makkelijker! En overal staan wel pindingen (sowieso een hele rits op Piccadily Circus), dus je kunt makkelijk er wat bij pinnen.

Als je geld overhoudt, niet terugwisselen inderdaad. Krijg je veel minder, en ik vind het ook wel leuk om tehouden! Al die muntjes…
Ik heb gezorgd dat ik overal een muntje van heb, en een briefje van 10 en 20 pond heb ik nog. Is misschien zonde dat ik het niet heb opgemaakt, maar nou en!
Sowieso ga ik nog een keer terug naar Londen, en het is ook leuk als aandenken…

Volgens de leraren bij mij op school was het goedkoper om in Nederland al geld te wisselen.

ik ben 3 weken geleden naar Londen geweest en had van te voren al geld besteld bij ING. Daar moet je dan gewoon een bedrag invullen in euro’s en dan staat er daarna hoeveel ponden je ervoor terugkrijgt. Je moet er wel 6 euro voor betalen volgensmij. Later heb ik ook nog in Londen geld uit de muur gehaald en dat was veel goedkoper. Op de ING site staat ook dat het 2 euro extra kost + nog 1% van het bedrag wat je opneemt ofzo. Uiteindelijk was ik goedkoper uit met het geld wat ik in Londen op heb genomen, maar dat komt ook omdat de koers toen veranderd was.

-

ik ga zaterdag naar londen
maar als je in een winkel pint, moet je dan ook bijbetalen?
ik dacht juist van niet

Voor zover ik weet kon je niet in de winkels pinnen? altans toen ik ging niet, ik ging altijd pinnen tegenover de primark, bij de thomas cook, aangezien heel veel andere pinautomaten geen maestro accepteren (:
Ik heb toen 100,- ingewisseld hier in nederland, en derest gepind daar, omdat het best moeilijk in te schatten is hoeveel je uit gaat geven, daarom is 't handiger om per dag te pinnen, inplaats van gelijk hier 300,- inwisselen, je kan ook bijv. 50 euro hier inwisselen, en in londen derest pinnen, en er komen verder geen extra kosten bij dan hoor (:

Dat ja. Bespaart ook veel moeite.

Londen is leuk! en ik heb gewoon in londen zelf bij een pinautomaat gepind! Dan moet je een ´No fee´ apparaat vinden.

Offtopic : Londen is leuk, ik zou echt, als je de kans hebt om ‘vrij’ rond te lopen, even in picadilly circus te kijken, dat vond ik echt superleuk, daar zitten allemaal straat muziekanten en kleine schattige natuurwinkeltjes!

Door dit topic wil ik naar londen, damn ik ben er een keer geweest, en ik hou echt van die stad <3