Betaalt jouw vriend(je) alles?

Hoi!
Ik had even een vraag, en ik ben benieuwd hoe dat bij anderen gaat! Betaalt jouw vriendje alles? Bijvoorbeeld als jullie uitgaan of bijvoorbeeld naar de bios of de dierentuin? Bij ons doen we het een beetje 50/50, hij vindt het wel leuk voor me te betalen maar van mij hoeft het niet altijd, vind het een beetje vreemd om hem zoveel geld aan me uit te laten geven. Bijvoorbeeld als we uit eten gaan vind ik het (stiekem) wel leuk als hij wil betalen, maar het hoeft niet persé. Dus mijn vraag is aan jullie: Hoe gaat dat bij jullie? Ik ben gewoon nieuwsgierig.

Heb naar een topic gezocht hierover maar ik kon het niet vinden. Is er toch al een, dan excuses!

Ex Wij deden het om de beurt.

Ik heb geen vriendje, maar wel een beste vriend waar ik zo ongeveer dezelfde dingen mee doe als met een vriendje. Wij houden een beetje bij wiens beurt het is als we uit eten gaan of iets en doen het dus zo eerlijk mogelijk verdelen :slightly_smiling_face: . Ik ben voor gelijkheid, dus ik wil het ook zo gelijk mogelijk verdelen.

Toen ik nog een vriend had deden we delen. Hij betaalde bijvoorbeeld de kaartjes voor de bios en ik het drinken.

Wij delen meestal. Soms trakteert hij mij, en soms trakteer ik hem.

Ex. Delen, de ene keer betaalde ik, andere keer hij. Bedragen verschillen dan wel een beetje maar gaat om het idee.

Wij proberen de kosten zoveel mogelijk te verdelen, maar aangezien hij fulltime werkt en ik nog studeer komt het wel eens voor dat hij meer betaald dan ik simpelweg omdat hij meer kan betalen dan ik.

Dit doet me denken aan de jongen met wie ik vier jaar geleden datete (?) en die ik per ongeluk alles heb laten betalen op elke date ;’’)

Maar in het algemeen ben ik gewoon voor delen. Ik voel me echt te schuldig als ik een jongen alles laat betalen.

Ik heb geen vriendje maar als ik er wel 1 had zou ik het ook 50/50 doen :slightly_smiling_face:

Ik deel serieus alles op de euro.
We hebben beide niet overdreven veel geld, en we vinden het niet eerlijk om elkaar te laten betalen. En ik ben ook niet iemand die aan het oude verhaal ‘de jongen betaalt’ kleeft.

Ach, en bij een verrassing, of als het even niet uit komt, is het natuurlijk anders.
Maar over het algemeen betalen we elkaar terug, wel zo eerlijk vind ik. :slightly_smiling_face:

Same here.

Ja dit. Als ik door heb van ‘oei, hij heeft de vorige keren altijd betaald’ (door omstandigheden bv.) en ik al een tijdje niet, is het aan mij om dan af te rekenen. Of om eens te trakteren of zoiets.
Ik zou willen zeggen dat alles eerlijk verdeeld is, maar ik denk dat het bij ons eerder 60/40 verdeeld is. Hij de 60%, ik de 40. Hij geeft nu eenmaal wat vlotter geld uit, ik ben wat spaarzamer/gieriger.

Ik wil delen en soms trakteren, maar m’n vriend wil bijna altijd alles betalen. Hij zegt dan dat hij het leuk vindt om dingen voor mij of ons te betalen, om mij blij te maken, en wil dan ook niet dat ik het doe.
Maar daar ben ik het niet mee eens dus ik prop dan weer regelmatig geld in z’n broekzak of portemonnee vlak voordat ik weg ga zodat hij het niet nog snel terug kan geven :’)

Hij betaalt bijna alles. Al had ik werk zou ik zonder problemen meebetalen, maar ik moet nog werk zoeken/krijgen dus nu heb ik niet veel te besteden helaas. We gaan ook niet zo vaak dingen doen wat geld kost, maar vaak betaald hij dan alles/grootste deel.

Ohja, dat ook! Hahahaha. Vorige week nog gedaan, ik: ‘kom, ik zal bijleggen’ - ‘nee, hoeft niet blabla’ - ‘jawel! *gooit snel wat muntstukken in zijn portemonnee*’. Maar vaak probeer ik het en trekt 'ie weg als ik het geld wil geven/ergens in wil proppen :frowning_face: hij vindt het ook leuk om me te trakteren, maar ik heb dan soms wel een schuldgevoel…

haha same here, ik ben altijd koppig, dus ik zeg dat hij niet voor mij hoeft te betalen ook al vind ik het wel leuk :flushed: maar soms prop ik ook even snel geld in zijn zak ;p

Ex. Denk dat hij toch wel 60% en ik 40% betaalde. Zo ging dat vaak gewoon, hij betaalde net even wat vaker.