Vindt jij dat een jongen de 1e date moet betalen of dat je gewoon voor jezelf moet betalen?
Ik snap wel als mensen vinden dat dat moet, maar ik vind het niet fijn als een ander dingen voor mij betaald. Ik zou dan dus gewoon meebetalen.
Nee, de eerste date vind ik dat dat niet hoeft. Meisjes die erop rekenen dat hij betaald vind ik echt raar. Natuurlijk is het wel gentleman van hem wanneer hij het aanbied
Dit is cliché.
Eerste date wel, maar de dates daarna liever niet. Mijn ex wilde nooit dat ik meebetaalde of helemaal zelf betaalde, maar dat vond ik na een tijdje best frustrerend.
Inderdaad wat PaybackTime zegt. Ik voel me schuldig als een jongen alles betaald. Dus stel je gaat uiteten en daarna nog op terras zitten, dan kun je altijd allebei een onderdeel betalen.
Mocht je alleen naar de bios gaan ofzo, kun je vragen; hoeveel krijg je nog van mij? Als de jongen zegt van neeee laat zitten joh, dan moet je dat ook doen, want die willen dat nu eenmaal graag…
Delen.
Eerste date wel, en daarna gewoon samen betalen. Als hij nou persé meer wilt betalen, oké, maar ik heb toch liever het idee dat ik ook een beetje betaal.
Nee, ik wil niet afhankelijk worden van een jongen.
Ik vind het altijd wel lief als ie het aanbied, maar ik ga er niet van uit dat het zo is en zorg dus wel dat ik het zelf ook kan betalen.
Als ie het dan voorstelt, zal ik het niet afslaan, tot bepaalde perken dan.
Nee, en wij hebben daar altijd discussies over haha. Hij wil het alleen betalen, maar ik wil altijd mee betalen.
pfff,
mijn voorgaande date’s waren allemaal marokkaans
en die vinden betalen voor een meisje heel normaal.
ik heb binnenkort een date met een nederlandse jongen, dus ik moet er maar van uit gaan dat ik zelf betaal blijkbaar.
@Esmaa, doe niet zo raar joh, daar hoef je niet persee van uit te gaan hoor. Mijn date is hartstikke nederlands en heeft mijn lunch helemaal betaald. Ik voelde me daar wel schuldig om, maar hij vond het prima zo. Maargoed, de volgende keer betaal ik dan iets, dan is het gewoon eerlijk verdeeld.
Ben ik de enige die dit zo ouderwets vind? Kom op we leven in 2011, wij vrouwen zijn toch niet meer afhankelijk van de mannen? Mij lijkt het verschrikkelijk als een jongen alles wil betalen, want zelf werk ik ook voor geld.
Ik vind dat raar waarom zou hij dat moeten doen en niet jij ? Betaal gewoon samen.
Als hij het aanbied is het natuurlijk wel lief =) Maar niet zomaar er van uit gaan dat hij het betaald.
Bij mijn 1e date betaalde ik, omdat ik dat per se wilde Hij bood het aan, maar ik vond het juist leuk om te betalen…
Het is maar net hoe je zelf bent. Ik vind het wel leuk als hij het aanbiedt, maar ik wil niet dat hij altijd betaalt. Beetje afwisselen dus!
Jongens betalen gewoon… haha staat mannelijk ofzo en is goed voor de portemonnee
maar erg geëmancipeerd is het eigenlijk niet, nee
Ik vind dat echt zever… Dat mannen vroeger moesten betalen omdat vrouwen thuisbleven ok, maar vandaag de dag?