heey,
Zijn er hier mensen die fotoschoots doen voor anderen ( betaald?)
Zoja , welke camera gebruiken jullie?
Ik zou dit heel graag doen, maar ik heb enkel een compact camera …
iemand Tips?
groetjs
heey,
Zijn er hier mensen die fotoschoots doen voor anderen ( betaald?)
Zoja , welke camera gebruiken jullie?
Ik zou dit heel graag doen, maar ik heb enkel een compact camera …
iemand Tips?
groetjs
ik beantwoorde de vraag niet , haha laat maar!
ik doe wel eens fotoshoots ja. 2 keer was het voor mensen die betaalde, maar vaak hou ik een fotoshoot van vriendinnen. en dat doe ik dan gratis.
Heb een keer op een trouwerij fotos moetenn maken. Die mensen gingen uiteindelijk zedlf bepalen wat ze me gingen geven. Toen heb ik 200 gehad! (dus blijkbaar vondne ze het goed)
En een andere keer moest ik van een meisje van 3 of zo een fotoshoot houden. Daar had ik 20 voor gehad.
De camera die ik gebruik is een nikon D5000.
Ik denk dat je wel een beetje een goeie camera nodig heb als je mooie kwaliteit foto’s wilt maken.
suc6
Mijn prijs is vanaf 15 euro. het hangt af wat voor shoot en waar.
ik gebruik alleen mijn nikon D7000 met Nikon 16-85 mm en Nikon 35 mm.
Als ik iemand zoek voor shoot is het gratis
je hebt mn antwoord gelezen
dankje
ik wil dit gaan doen, maar ben echt aan het twijfelen of ik een spiegel reflex zou kopen niet omdat ik het niet wil, maar omdazt ik dat geld eigenlik nodig heb voor iets anders …
ik zit in een dubbelstrijd op dit moment
Ik zou het dan niet doen, als je het nodig hebt voor wat anders.
Je hebt volgens mij ook nog niet zo veel verstand van fotografie enz dus dan gaan er zeker nog wel een paar jaar overheen voordat je echt betaald kan fotograferen. misschien vind je het dan wel niet meer leuk.
uhu, maar dat betaald fotograferen is deel 1 van de twijfeling
normaal gezien ga ik volgend jaar een jaar naar het buitenland, dus wil ik daar wel prachtige foto’s kunnen trekken , en ik ben bang dat dat niet gaat gaan met een compact, toch niet zoals ik zou willen
^het ligt niet echt aanhet fototoestel of je mooie foto’s (kan) maken of niet…
maar ik ben eigenlijlk best wel benieuwd naar foto’s van jou haha
wat is dat andere waar je over twijfeld dan?
heey,
Ik kan wel een paar foto’s laten zien, ik zal er sebiet eens zoeken
aah, ook omdat ik die dan mee neem op uitwisseling ( usa of ergens anders ) en daar wil ik wel mooie fot’os kunnen maken ( oké, het is niet het toestel, maar een reflex trekt wel beter en mooier dan een compact
Ghehe, leuk dat je Belg bent.
sorry, heeeeeel offtopic.
Je kunt ev. ook nog een hybride camera kopen. Dit zit qua kwaliteit een beetje tussen spiegelreflex en compact in. (:
wat is een hybride?
en hoeveel kost dat?
r
de camera die ik wil kopen kostr op dit moment 400 euro dus …,
Zoals ik al zei, een hybride zit qua kwaliteit tussen spiegelreflex en compact in.
Maar voor zover ik weet, kun je met spiegelreflex van lens wisselen (dit kan sowieso), maar wij hybride niet (al weet ik dit niet zeker).
Er is uiteraard geen vaste prijs aan vast. Je hebt bijv. ook een spiegelreflex vanaf 300 euro, maar je hebt er ook een van 1000 euro.
Het ligt er dus maar net aan hoe duur je het wel maken.
ja qua kwaliteit en mogenlijkheden is het natuurlijk wel beter maar qua kwaliteit maakt het tegenwoordig vrij weinig uit vind ik… maar op uitwisseling kan je het opzich ook wel meenemen toch…? mijn eerste compact wa trouwens 98 euro, en die was echt goed! al helemaal voor die prijs! dus misschien kan je ook gewoon zo’n goedkoop cameraatje erbij kopen…? (98 euro is nog steeds niet niks maar toch xd)
ik heb een vrij goede compact ,maar ik wil gwn meer kunnen doen met instellen enzo, diafragma , stuitertijd etc…
BTW: degeen die een paar foto’s willen zien, hier zijn er een paar die ik vind, andere foto’s staan ni op laptop
http://i51.tinypic.com/21bt2qg.jpg
Een betaalde photoshoot zou ik niet doen met een compact. Het gaat dan even niet of je hoe goed je bent met je compact. Het gaat er omdat je iemand ook kwaliteit voor zijn geld moet kunnen geven. En een foto met een compact camera is lang niet zo mooi van kwaliteit als een spiegelreflexcamera en dat zie je op een canvas enz.
Daarnaast moet je eerst een spiegelreflex onder de knie krijgen en gaat er een tijdje over heen voor je echt opdrachten krijgt. Ik zou dan even wachten tot je het geld overhebt en een spiegelreflex kopen.
Ik fotografeer ook betaald trouwens niet alles doe ook wel eens dingen om te testen of omdat ik het leuk vind. Ik fotografeer met een Canon 5d mark 2 35mm,50mm,85mm en 100mm
En voor de USA zo een hybride ook een goede tussen oplossing zijn zoals hierboven staat .
jh , ik ben ook niet van plan om fotoschoot te doen met mijn compact hoor
maar dankjewel
ik denk dat ik hem toch ga kopen… ik ken de camera al, en ik vind het gewoon zalig om daar foto’s mee te maken
btw , ik denk dat alle foto’s die ik heb getoond met die camera zijn gemaakt