Betaal jij ook altijd alles? Is dat normaal?

Hello ladies!

Heb een leuke vriend maar 1 minpuntje… Hij betaalt nooit mee ofzo.

Heb in 4 maanden rond de 300/400 uitgegeven aan drankjes uitjes etc en hij heeft maximaal 4 keer zijn portemonnee uit zijn zak gehaald voor een etentje of drankje. Bovendien zijn het zijn ideeën al die uitjes, maar ik ben niet van het gierige dat ik dan niet ook geld pak. Maar soms mag ik er best van uit gaan dat hij zegt “nee ik betaal dit keer” want geld heeft hij. Wat hij overigens nooit doet.

Heb het hier over gehad met hem, dat ik helemaal niet houd van jongens die geen cent uitgeven etc maar hij snapt het volgens mij niet… Hij heeft wel gezegd dat hij er op zal letten, maar ik merk er niks van.

Ik verwacht niet dat hij ALLES betaalt, maar een bloemetje ofzo na al die keren mag ook wel, of dat hij eens het initiatief neemt om te betalen. Het gaat om het principe en niet om het geld. Dat hebben we allebei. Hij zelfs meer dan mij.

Verder wanneer we uit de auto stappen om te eten en ik mijn portemonnee uit mijn tas haalt zegt hij “betaal jij DIT keer”. Ik betaal echt ALTIJD dus geen idee waarom hij zo’n opmerking heeft.

Maar overdrijf ik nou? Want ik vind het heel jammer dat ik me “irriteer” over dit want voor de rest is het een leuke jongen. Tips aub! En praten dat heb ik al gedaan…

Ik betaal(de) ook altijd alles, alleen ik vond dat leuk. Het idee hebben dat ik hem verwen en goed voor hem zorg.

Als ik aan het daten ben met iemand, dan betalen we om en om. Ik vind het lullig als de jongen constant moet betalen. Maar inderdaad, het is niet nodig als jij alles elke keer betaald. Jullie hebben er allebei plezier aan dus dan moeten jullie ook allebei betalen en niet alleen jij.
Maarja… als je al met hem gepraat hebt zou ik het ook niet weten. Misschien gewoon een paar keer doen alsof je je portomonnee niet bij je hebt en hij wel moet betalen?

Nee, want nu lijkt het alsof hij gebruik van je maakt.
Misschien wanneer hij weer iets voorstelt er op antwoorden ‘Oke klinkt leuk, betaal jij?’. Zo komt het wel over. En als dat niet werkt de volgende keer gewoon geen portomonnee meenemen (als je zeker weet dat hij de zijne wel mee heeft), dan kun je niet betalen en MOET hij wel.

Ik vind absoluut niet dat een jongen alles hoef te betalen, maar dat moet dus niet betekenen dat jij maar alles moet betalen. Je kunt het nooit gelijk houden, maar proberen kun je wel en dat doet hij nu absoluut niet.

ik vind dat echt een afknapper, of we betalen allebei of de ene keer hij en de andere keer ik. Maar ik ga niet de hele tijd betalen voor een jongen als hij zelf ook geld heeft.

Ja precies dit. Helemaal raar dat hij iets wil gaan ondernemen en jij het moet gaan betalen. Mijn vriend en ik doen een beetje om en om, dat vind ik ook wel zo normaal als je een relatie hebt.

Heb dat toevallig gister gedaan. Mijn portemonnee zogenaamd kwijt. Stonden we aan de kassa gewoon bij de AH, dus niet eens 5 euro voor even snel wat drinken. Stond hij daar maar. Ik zei snel ik heb nog wat kleingeld in mijn zak want zag dat hij niet wou betalen…
En een half uur daarvoor pakte ik even iets uit zijn zak zag ik genoeg geld… Is hij gewoon gierig of?
Sta echt op het punt om het uit te maken want met praten kom ik nergens met hem

vaag, ik heb zelf met mn vriend 50/50
de ene keer betaal ik en de andere keer betaald hij. we doen beide niet moeilijk over geld.

Nee dat vind ik niet normaal. 50/50 zou ik prima vinden, maar dat jij zo goed als alles betaalt en hij het nog bewust lijkt te doen ook… Bah.

Nee je overdrijft niet.
Wat een gier

Ik vind dat het gewoon 50/50 moet.

Neen, dit vind ik niet normaal. Ik betaal momenteel iets meer, omdat ik veel meer krijg van mijn ouders en mijn vriend echt niets krijgt, maar hij doet echt heel hard zijn best om het toch zo goed mogelijk fifty-fifty te houden. (En hij geeft zijn geld dan ook niet aan andere dingen uit ofzo.) Ik zou het echt wel erg vinden als hij geld genoeg had, en mij àltijd zou laten betalen, zoals jouw vriend doet.

Ik denk dat je eens een heel goed gesprek moet hebben met hem, en zeggen wat je hier vertelt.

En als praten dus niet werkt. Wat te doen? Hem laten gaan? Want ik zie helemaal geen veranderingen…

Ik zou dan eerst zelf ook niets betalen, zien wat hij doet. Als hij bijvoorbeeld voorstelt om eens iets te gaan eten/drinken/filmpje te gaan kijken, zou ik zeggen ‘Oké, betaal jij dan ook eens?’ De eerste keer zegt hij misschien ‘Oh, dan blijven we wel thuis.’ maar na een aantal keer verwacht ik dan toch dat hij ook gaat meebetalen.

Als hij dan écht niet betaalt, zou ik hem wel laten gaan eigenlijk, want dan zit je gewoon met een gierige vrek.

Ik knap daar ook nogal op af. Mijn ex wilde in het begin juist altijd alles betalen, maar dat vond ik niet eerlijk tegenover hem, dus vanaf toen hebben we etentjes e.d. zo’n beetje om de beurt betaald.

Oh zo’n hekel daaraan. Mijn vriend is ook aardig gierig dus ik snap de frustraties!
Als ik jou was zou ik voorlopig niets betalen, en hem subtiel laten weten bijvoorbeeld in de kroeg dat hij moet betalen haha

Hoe is het nu bij jou dan? Heb jij dat zelf gedaan, even niks meer betalen?

Ik vind dit niet normaal nee. Ik vind absoluut niet dat de jongen alles moet betalen, ik werk ook gewoon, verdien mijn eigen geld, waarom zou hij dan alles voor mij moeten betalen terwijl hij ook hard moet werken voor zijn geld? Maar dat jij alles voor hem betaalt is ook lullig, precies om de net genoemde reden: jij moet óók werken voor je geld, net als hij. Dan is het niet eerlijk dat hij jou alles laat betalen. Ik zou de volgende keer inderdaad gewoon je portemonnee ‘vergeten’, zodat hij wel moet betalen. En het er echt een keer goed met hem over hebben. Dus geen ‘subtiele’ hints geven, die snappen jongens vaak toch niet. Maar echt open en duidelijk zeggen dat je het niet leuk vindt dat jij altijd moet betalen, en dat hij dat ook wel eens mag doen.