Betaal ik extra belasting over mijn tweede baantje?

Ik ben aangenomen bij de Jamin om te werken alleen ik heb een vraagje, ik werk ook bij een andere plek en daar verdien ik boven het minimumloon. Ik hoor van veel mensen dat je extra belasting moet betalen over je tweede baan klopt dit? Want weet iemand hoeveel je bij de Jamin verdient als 18 jarige, ik ga er vanuit dat het gewoon het minimumloon is dus 4,38 verdien ik dan 2,19 per uur doordat er extra belasting wordt geheven??

Je kunt maar bij een baantje loonheffingskorting toepassen dus in die zin kun je wel zeggen dat je meer belasting moet betalen ja. Daar waar je het meest verdient moet je de loonheffingskorting laten toepassen.

Je mag eigenlijk maar één keer loonheffingskorting ontvangen, dus als je twee baantjes hebt ontvang je bij de tweede geen korting en dus betaal je dan meer belasting.
Ik zou als ik jou was alleen even kijken naar hoeveel je verdient/maximaal kunt verdienen in een jaar. Ik heb namelijk ook een tijdje twee baantjes gehad en toen heb ik bij beide korting ontvangen omdat ik niet meer dan 13.000 ofzo in het jaar verdiende. Je moet hier wel heel erg mee oppassen! Als je toch wel boven die 13.000 komt dan moet je alles terug betalen en dat wil je niet.

oh maar ik denk niet dat ik die 13.000 overschrijd hoor… want ik verdien nu rond de 130 per maand, als ik dat als 200 per maand meereken (extra werken etc wat bijna niet voorkomt) kom ik uit op 2400… dan heb ik nog 10.600 die ik mag verdienen dus mag ik dan wel 2 keer loonheffingskorting…?

De eerste 6000 is sowieso belastingvrij. Dus als je onder die grens blijft betaal je helemaal geen belasting.

oooh echt chill!!

maar iedereen mag toch extra geld terug vragen van de belasting aan het eind van het jaar… dat mocht ook met mijn vorige baantje en dat was alleen een vakantiebaan wat is dat geld dan dat ik terug krijg

Oh dan kan je zonder problemen twee keer korting doen.

Je krijgt alleen geld terug als je ook wat hebt betaald of teveel hebt betaald.

Mm ik zit hier ook een beetje meer maar ik ben toch verplicht om bij mijn tweede werk de loonheffingskorting om te zetten?(waar ik het minste geld maak), ik kan toch niet bij beide loonheffingskorting aanvragen?