Bestuursjaar studievereniging

Hoi allemaal,

Ik zit er over na te denken om een bestuursjaar te gaan doen bij een studievereniging. Heeft iemand hier ervaring mee? En zo ja, hoeveel uur per week ben je er ongeveer mee kwijt? Mijn sv is niet heel actief, meestal 1 activiteit per maand. Als ik het doe wil ik dat het goed te combineren is met mijn studie en het liefst loop ik geen vertraging op

Zelf geen ervaring, maar wel vrienden die 't gedaan hebben. Eentje heeft een halfjaar uitloop, de andere een jaar. Het is denk ik ook een beetje hoeveel tijd je er zelf in wil stoppen :slightly_smiling_face:

Zaten zij niet in 't bestuur bij 'n studentenvereniging? Is toch wat anders dan een studievereniging.

Als ze niet zo actief zijn moet 't te doen zijn denk ik. Anders vraag je het aan iemand die nu in het bestuur zit?

Ik heb een vriendin die zit in het bestuur van een studievereniging en die vind het erg leuk! Zij hadden ook niet mega veel activiteiten maar ze moest veel overleggen met andere besturen van haar studie in de rest van het land. Daar was ze veel tijd aan kwijt + de vergaderingen met haar eigen bestuur.

Ze heeft wel achterstand maar dat wilde ze ook dus voor haar was het een bewuste keuze en dan kon ze nog wat vakken volgen die niet bij haar studie hoorde. Ze heeft er dus eigenlijk een soort van tussenjaar van gemaakt.