bestfriend

Ik zit een beetje met een probleem. Sinds vorig jaar heb ik twee geweldige mensen leren kennen. We zijn zo goed bevriend geraakt. (Het is een jongen en een meisje) maar een paar dagen geleden dus vertelde die jongen (s) dat hij me een paar weken geleden leuk vond. Alleen hij is 3 jaar ouder dan dat ik ben. Dus daarom heeft ‘s’ opgegeven omdat hij dacht dat het toch niks zou worden ivm leeftijd. alleen elke keer als ik een leuke foto op insta zet reageert hij er wel op. Zo van: wauww! Of je bent echt heel knapik vond dit jammer, want ik vond hem ook wel leuk. We hebben twee dagen geleden afgesproken met zn drieen, en het was erg gezellig. Alleen toen we film gingen kijken in de avond, werden we zo close met elkaar, dat we een beetje bovenop en tegenelkaar aanlagen. Uiteindelijk lag ik in zijn armen. Het voelde zo vertrouwd en zo geweldig! Alleen het probleem is dus: ‘s’ en ‘a’ (mijn beste vriendin dat meisje dus) hadden samen maar het is uit gegaan. ‘A’ is nogsteeds erg verliefd op ‘s’. Dus ik kan niet zomaar gaan vragen aan ‘s’ “hee vind je me leuk” want dan raak ik misschien mijn beste vrienden kwijt. Ook heeft ‘s’ gezegt dat ik perfect ben. Maar hoe bedoeld hij dit nou? Want ‘a’ en ‘s’ zijn ook nog steeds heel close samen.

X

Update:

Hij heeft duidelijk tegen ‘a’ gezegt dat hij niet meer zo close wil zijn, en helemaal klaar is met de liefde. Dat hij gewoon liever single is. Maar een andere keer zit hij weer te ‘fixen’ met mij zoals hij dat noemt. Bijvoorbeeld als ik zeg: Ik verveel me, Dan zegt hij ‘kusje erop?’ Ik zeg dan jaa voor de grap. En hij stuurt dan zo’n kus smiley met een hartje. Moet ik het maar een beetje laten zo? :bored:

~

Ik denk dat het beste is dat jullie alle drie gewoon als vrienden verder gaan, in plaats van relaties met elkaar aan te gaan en zo. Anders is er altijd één iemand is die het niet leuk vindt, aangezien die vriend en vriendin van je ook nog erg close zijn.

Het is uit tussen hun, dus dat hoeft er niet tussen te staan. Je zou aan kunnen geven aan S dat je hem ook leuk vindt en spreek eens met z’n tweeën af. Als A een goeie bff is, dan accepteert ze het.

Klassieke love triangle! Helaas loopt dat meestal niet goed af, omdat er dan één gekwetst wordt en alleen overblijft. Mijn advies is dus lekker vrienden blijven met zijn drieën.

Ja, ik snap het. Maar later in de avond gebeurde er nog iets onduidelijks. ‘S’ pakte een patatje, en hield dat bij mijn mond, in hapte er een stukje vanaf en derest at hij zelf op. Daarna probeerde hij iets met mijn lippen ofzo, hij wilde ze aanraken, en toen zei ‘s’ : ohnee, dat moet ik zo nog gebruiken. Hij maakte een soort zoen beweging. ‘A’ zei : ‘s’ gedraag je eens (maar dan wel sarcastisch)

Ik kan het hem wel zeggen dat ik hem leuk vind, maar ik ben gewoon doodsbang een of allebei mijn beste vrienden te verliezen…

Ik zou er eerst met ‘‘a’’ over praten voordat je uberhaupt tegen ‘‘s’’ gaat zeggen dat je hem leuk vind.

Tenzij A het kan hebben, zou ik gewoon vrienden blijven met z’n drieën.

Of je vraagt of ‘A’ er moeite mee heeft.
Of ‘ze heeft pech’ en je kiest voor ‘S’.

Moeilijke keuze.
Ik zou er met haar over praten.

Update :cold_sweat: :flushed:

Vraag dan om duidelijkheid.

Maar ik ben bang dat ik hem dan kwijt raak door de ruzie’s die er van kunnen komen. Of valt dit mee denken jullie? :flushed:

up?

Waarom zou daar ruzie over komen? Het is toch een vriend van je, dan kun je toch normaal communiceren neem ik aan?