bestevriendin..

ik heb de laatste tijd zo de pest aan mijn bestevriendin, soms smst ze 's avonds met mijn vriendje en ik weet ook wel waar het over gaat enzo en ik vertrouw ze wel, maar elke ochtend als we naar school fietsen zegt ze,'ja ik heb met je vriendje gesmst’maar dat zegt ze dus op een toon van, moet je nu niet jaloers worden? en daar kan ik dus écht niet tegen en het was een ander vriendin ook opgevallen(de manier waarop ze het zegt). maar ik weet niet of ik er wat van moet zeggen want ze smst tenslotte niks verkeerds ofzo maar ik haat haar manier van zeggen,
’ iemand tipss wat ik kan doen ;$?

(sorry voor mijn lange zeurverhaal)

waarom smst ze met jouw vriend?

weet ik niet, uit verveling ofzo, zó dom ze heeft zelf ook een vriendje maar toch smst ze niet met hem maar met de mijne…

Zeg er wat van. Want het is ten slotte JOUW vriendje en daar heeft zij niks mee te maken! als ze wil smsen, doet ze dat maar lekker met haar eigen vriendje. (;

Zou eens vragen aan je vriend wat hij ervan vindt, zoals WEDNESDAY al zei. Vind het nogal apart dat ze dat doet. Zeker als ze je jaloers probeert te maken.

hmm ik vind het wel apart dat ze met jouw vriend smst.
ookal gaat dat nergens over ofzo.maar toch zal wel aan mij liggen.
en helemaal dat ze het op zo een toon zegt…

ik zou is met haar gaan praten en gewoon vragen waarom ze met joue vriend smst.
of ga met haar vriend smsen ofzo

wat vind je vriend ervan dan??

hij begint zelf soms ook met smsen, ik heb hem zeg maar door haar leren kennen maar toch vind ik het niet zo heel fijn ofzo, hij is tenslotte wel míjn vriendje het lijkt soms idd alsof ze jaloers is want als we soms met een groepje wat afspreken en hij is er ook dan begint ze meteen met, weetje nog in de zomervakantie deden we dit en dat etc. er is niks tussen ze gebeurt hoor maar als ze buiten een x afspraken ofzo met een heel groep verteld ze meteen de details voor de 100e x om me jaloers te maken…

hmm lijkt me niet een goeie vriendin dan zou ze je dit gewoon gunnen …

ik zou maar is met haar praten.

Misschien kun je het eens tegen haar zeggen. Vragen waarom ze dat doet. Blijf wel vriendelijk, natuurlijk.
En praat er met je vriendje over. Wat je denkt, hoe je je voelt. Misschien kan hij je geruststellen of begrijpt hij je wel heel goed.

gewoon geirriteerd ofzo maar dat kan haar volgens mij niks schelen, ze is ook heel erg veranderd de laatste tijd ik hoor heel vaak dat ze mij alleen voor zich zelf wil, pff ik word gek van dr…
oké ik zou het proberen

Damnz hahah dat jy zoiets toestaat! of er nou wel of nix verkeerd wordt gesmst, kzal het never nooit toestaan dat myn BF zou smsen met myn vriend. NEVER

maar wat moet ik dan zeggen?;$ ja je mag niet meer met hem smsen? ik weet nu al dat dat toch niet zou helpen… dus of ik het nou toesta of niet het veranderd toch niks…:blush:

Ik weet niet, ik sms ook wel eens met het vriendje van een vriendin van mij. Ik fiets wel eens met hem en loop ook wel eens met hem rond, maar toch bedoel ik er echt niks mee.

Met mijn laatste relatie bijvoorbeeld, liep mijn beste vriendin ook áltijd te klooien met mijn vriend, ze waren ook altijd aan het stoeien enzo en ze liep ook wel eens met 'm rond.

Als je een vriend hebt ben je daar vaak bij, lijkt me, maar bij jou is jouw beste vriendin dus treffen ze elkaar steeds weer, omdat ze allebei bij jou rondhangen; daardoor worden hun ook steeds beter met elkaar in contact gebracht. Als je vaak bij mensen bent ga je ze ook makkelijker aardig vinden, ik denk dat je niet zo jaloers moet zijn en het moet laten gaan.

Het is maar smsen, je vriendin gaat gewoon om met mensen die ze aardig vind en idem dito voor je vriend.

Misschien dat ze wel een beetje jaloers is op jou, dat jij een vriend hebt en zij niet en daarom aan jou wil laten zien dat ze ook best aandacht kan krijgen van de mannelijke kant, dat doet ze dan door het zeggen van dat ze met hem smst, daarentegen kan het ook nog gewoon zo zijn dat ze wil dat je het weet, maar aan jouw berichtje te zien is het eerder dat eerste.

Daarbij is het natuurlijk ook moeilijk voor jouw vriendin om je ineens te delen, waarschijnlijk waren jullie vroeger veel samen en is hij daar nu ineens bij; dat is ook even omschakelen voor haar en ze vind het niet fijn dat jij je aandacht ook zoveel naar hem focust, dat moet je maar een beetje op z’n beloop laten en er niet zo veel van aantrekken, dat draait wel bij.

Zorg wel dat je genoeg leuke dingen met haar doet en duidelijk maakt dat ze jou heus niet kwijt raakt, geloof me, ik heb het meegemaakt met mijn beste vriendin.

Succes!

@ natriumchloride: haar beste vriendin heeft wel een vriendje.

@ topicstarten: anders sms jij toch ook lekker veel met dr vriendje, kijken of ze dat leuk zal vinden.

Oh, daar heb ik dan even overheen gelezen, sorry. Misschien gaat het dan niet zo goed met haar relatie? En zo wel hoef je helemaal nergens bang over te zijn, want dan heeft zij haar eigen vriend al.

Even over wat dingetje zei, wat ik hier quote, NEE.

Je moet écht niet hetzelfde gaan doen wat zij doet en al helemaal niet uit ‘wraak’ of iets dergelijks. Ten eerste is dat lullig voor haar vriend, want je doet aardig tegen hem terwijl dat niet om hem is. Ten tweede wil je zelf al niet dat ze het bij jou doet, wat ben jij dan voor vriendin als je het terug doet?

Ik wil je nergens op aanvallen natuurlijk, maar gewoon helpen, dat je dat wel door hebt. :slightly_smiling_face:

zolang het gewoon vrienden zijn, lekker laten gaan

je verbied het hem gwn klaar

maar als ik met hem zou smsen ben ik precies zoals zij en dat wil ik niet, ik praat er met hem wel over denk ik al is de vraag of ik het wel durf maar ik zie hem vanavond dus ik kan het iig proberen denk ik, toch?

en ohja ja het gaat wel wat minder tussen haar en dr vriendje ze spreken elkaar haast nooit en zij smst als een gek met een jongen, en nee niet als vrienden maar echt met ik hou van je je bent van mij wil je niet kwijt etc. dat is ook de reden waarom ikniet wil dat ze met hem smst want bij andere vrienden/vriendinnen vind ik het echt niet erg als het maar vriendschappelijk is…

Misschien moet je het tegen je vriendje zeggen, is dat een idee?
Dan raak je je vriendschap met haar niet kwijt en zorgt hij dat ze op afstand blijft.

Verder dan dat is het gewoon vertrouwen hebben, als je dat in haar niet meer hebt dan maar in hem. Een goede relatie is gebaseerd op vertrouwen, toch?